Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delgivning av föreläggande

Vad heter den då?

Alla utom en :D

Men ja, jag håller helt med dig.

Undviker kontanter personligen för jag tappar så jävla enkelt bort saker och ting så kort är smidigare men tyvärr tvingas man använda kontanter i Skåne där vissa vägrar ta emot kort.
Bra att stödja den svarta ekonomin, hoppas att du alltid ber om kvitto iallafall.

Jag fick idag på Kivra en delgivning om föreläggande. Det är en sak som jag köpte för 180 kr, som gick till inkasso. Och jag har missat det helt men betalade in så att pengarna gick in i fredags förra veckan. Så jag har alltså betalt till inkasso innan jag fick delgivningen. Betyder detta nu att jag har en betalningsanmärkning hos kronofogden? Eller har jag några dagar på mig att bevisa att jag betalade in innan kronofogden skickar ut till givningen? Eller hur gör jag? Måste jag fortfarande betala dessa avgifter och påslag? 180 kr blev helt plötsligt 1200kr

Jag fick idag på Kivra en delgivning om föreläggande. Det är en sak som jag köpte för 180 kr, som gick till inkasso. Och jag har missat det helt men betalade in så att pengarna gick in i fredags förra veckan. Så jag har alltså betalt till inkasso innan jag fick delgivningen. Betyder detta nu att jag har en betalningsanmärkning hos kronofogden? Eller har jag några dagar på mig att bevisa att jag betalade in innan kronofogden skickar ut till givningen? Eller hur gör jag? Måste jag fortfarande betala dessa avgifter och påslag? 180 kr blev helt plötsligt 1200kr
Får ingen anmärkning nu nej.
Men avgifterna måste betalas med om det inte var så att dem missade din betalning och skickade efter att det hade registrerats då har du en chans att komma undan men annars måste avgifterna betalas med om du ska undvika anmärkning sen tyvärr

Någon som vet hur jag ska göra? Jag har fått ett föreläggande avseende ett uppsagt banklån hos Marginalen Bank. Så långt inga konstigheter. Marginalen Inkasso har sedan sålt skulden till Sergel Finans antar jag. Sergel Finans har nu ansökt till Kronofogden och jag har fått ett föreläggande. Problemet är dock att det aktuella lånet redan finns hos Kronofogden och har ett utslag, ingen verkställighet än. Men nu ligger ju skulden dubbelt plus avgifter om det blir ytterligare ett utslag avseende samma skuld. Hur gör jag? Bestrida skulden?

Någon som vet hur jag ska göra? Jag har fått ett föreläggande avseende ett uppsagt banklån hos Marginalen Bank. Så långt inga konstigheter. Marginalen Inkasso har sedan sålt skulden till Sergel Finans antar jag. Sergel Finans har nu ansökt till Kronofogden och jag har fått ett föreläggande. Problemet är dock att det aktuella lånet redan finns hos Kronofogden och har ett utslag, ingen verkställighet än. Men nu ligger ju skulden dubbelt plus avgifter om det blir ytterligare ett utslag avseende samma skuld. Hur gör jag? Bestrida skulden?

Ring Sergel och tala om det, eller ett meddelande på mina sidor. Dom borde fått info om att skulden redan ligger hos kfm.

Då är det inget ärense hos kfm just nu då, men dubbla utslag ska det inte vara.

Då är det inget ärense hos kfm just nu då, men dubbla utslag ska det inte vara.
Nej hann aldrig bli ett ärende såg att det låg en ansökan under behandling på mina sidor. Hade väl kunnat bli dubbla utslag om det hade blivit ett föreläggande som inte bestridits? I vilket fall drog borgenären tillbaka ansökan nummer 2. De menade att de aldrig fått veta om utslaget. Verkar rörigt när de säljer skulden mellan olika bolag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp