Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Delger min historia ang spelmissbruk!

Ok, men vad är det som gör att man letar efter och försöker hitta just sin drog? Förhållningssättet förnöjsamhet i livet borde vara ett bra sätt att motverka detta "drog-letande". Varför leta efter sin drog om man har andra viktigare saker i livet att engagera sig i, typ familj, barn, arbete, hobby. Borde inte dessa saker liksom hålla en borta från det där "drog-letandet"?
Inget i världen tillfredsställer dig såsom missbruket även om du har 1000 andra saker som borde vara mer intressant och tillfredsställande.

Ok, men vad är det som gör att man letar efter och försöker hitta just sin drog? Förhållningssättet förnöjsamhet i livet borde vara ett bra sätt att motverka detta "drog-letande". Varför leta efter sin drog om man har andra viktigare saker i livet att engagera sig i, typ familj, barn, arbete, hobby. Borde inte dessa saker liksom hålla en borta från det där "drog-letandet"?
Jag letade inte efter min drog, den fanns där rakt framför mig.

Du är lite för naiv.

Beroende och missbruk kan triggas av vad som helst.

När det gäller spel testar folk för det verkar "kul",nån bekant tipsar eller så faller man för reklamen.

Man vet ju inte innan vad man kommer fastna i.

Alkohol prövar de flesta på nån gång och en del fastnar.

Jag tror ingen letar medvetet efter sitt beroende.

Jag letade inte efter min drog, den fanns där rakt framför mig.

Du är lite för naiv.

Beroende och missbruk kan triggas av vad som helst.

När det gäller spel testar folk för det verkar "kul",nån bekant tipsar eller så faller man för reklamen.

Man vet ju inte innan vad man kommer fastna i.

Alkohol prövar de flesta på nån gång och en del fastnar.

Jag tror ingen letar medvetet efter sitt beroende.
Exakt så är det.

Är som många här på forumet spelmissbrukare.
Tänkte jag kan delge min historia samt erkännande ang spelmissbruk.
Kanske underlättar för någon också?

Började spela för drygt 4år sen. Allt började egentligen av att en kompis hade vunnit en jackpot på strax över 3 miljoner.
Jag hade då ordnad ekonomi och var absolut aldrig sen med någon betalning eller dylikt.

Tiden gick och jag spelade enbart för 10kr/snurr. La in någon 500hundring då och då. Vann som mest då dryga 16.000kr. Då var det waow ungefär.

Där var väl startskottet gissar jag. Gick väl sisådär första året, sen utför såhär i efterhand kan man väl säga.
Något man blir bra på under tiden är lögner.
Du lär dig ljuga på ett snyggt sätt som inte märks i början.

Sen kommer verkligheten ikapp. Lite inkasso krav som du kan flytta framåt 1 månad osv.
Att poängtera så har jag 'bara" tagit "sms" lån under denna tid.
Vilket har varit för max 50.000.
Utan att min sambo vetat om det för övrigt.
Man sköter allt "snyggt" tror man.

Min sambo blev gravid för 3år sen och vi fick en dotter. Ni kan säkert gissa vad som hände när man var föräldraledig? Givetvis så fortsatte man. Tog ut en leasingbil dec 2019. Som jag faktiskt slutbetalade nu i slutet av 2022. Om man får vara stolt över något.

Tanken var att eventuellt köpa lös bilen då. Men det fanns inte på världskartan.
Var sen med betalningen där också några gånger och blev nästan av med bilen.

Jag släppte allt jag hade för drygt 1år sen och kom ut som spelmissbrukare till dom jag tyckte borde veta om det. Och tro mig, det rann tårar när jag berättade. Men jag var ändå stolt att jag erkännde mitt problem. Som gått under radarn för många.

Nu kämpar jag med att få ner mina skulder via löneutmätning (13000) och extra inbetalningar, som ligger på strax över 500.000kr just nu. Nackdelen jag brottas med är att det är många små avbetalningar/lån med hög ränta.

Har gått hos skuldrådgivare precis när jag släppte allt förövrigt.

Men känner än idag "Vad fan gjorde jag, är jag helt dum i skallen" osv.
Känner igen mig själv i allt det du skriver. Jag kämpar på med en liknande situation.
Vi kämpar på, ge inte upp!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp