Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklarera reseavdrag för några år tillbaka?

Någon som har erfarenhet av att deklarera missade reseavdrag typ 3-4 år tidigare!
2 gånger senaste 6 åren så har jag glömt deklarera reseavdrag.
Någon som gjort det i efterhand?
Krångligt?
Måste man skicka in bevis på sina tankningar samt mätarställning på bil osv!
Funderar på om jag ska göra att försök!

Det är nog samma krav som annars, vill dom ha underlag så vill dom.

Det är inte krångligt när man vet hur man gör. Tror att många inte vet det - så kan skriva en kort guide

https://www.skatteverket.se/privat/...er/info/6891.4.39f16f103821c58f680007048.html

Man fyller i en sån blankett, SKV 6891 - Begäran om omprövning
Vill SKV komplettera något så återkommer dom med vad dom söker.

Man brukar som standard avrunda till 220 arbetsdagar om året då man räknar bort semester, helger och röda dagar.
Men skiljer det mycket får du räkna manuellt.

Exempel:

1772980706741.png
I rutan "datum för beslutet" får du kolla Kivra eller mina sidor på skatteverket när du fick slutskattebeskedet.
Sen skriver ut, fyller i namnteckning och postar till: Skatteverket, 205 30 Malmö.

Tycker absolut att du ska göra det. Det är förmodligen inte ens 1 timmas jobb för förmodligen ett gäng tusenlappar. Speciellt om det är flera år det handlar om. Då skickar man en blankett för vardera år.
Som det står på skatteverkets hemsida: "Skicka inte in underlagen i samband med att du deklarerar. Vi hör av oss om vi har frågor.

Kontroller sker såklart: Men som jag förstår det så är det vanligare att det inte blir kontroll än att det blir kontroll.

Tack för svar.! Skulle gjort det förra året men pallade inte ! Trodde det skulle vara så jäkla klångrigt men med facit i hand så är det ju lätt värt tiden att lägga ner för att få tillbaka dem!
Rör sig om ca 18-19 tusen! Dumt att jag inte gjorde det förra året!
Får bli i år..

Går bra att ompröva utan blankett om man hellre vill det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp