- Meddelanden
- 6 108
- Mottagna reaktioner
- 6 392
- Poäng
- 3 937
Kan vi alla slå våra kloka huvud ihop...?
Jag har börjat få ett par räntebesked för 2018, men har noterat genom detta forum att inte alla, speciellt vissa inkasso företag, inte rapporterar in inbetald ränta till skatteverket. Detta är ju inte OK.
Skulle därför behöva veta från Er vilka Ni har haft problem med tidigare år? Alltså de företag som Ni har noterat som inte rapporterat in räntan till Skatteverket, så att vi kan hålla ett extra öga på dessa...
Jag har betalt nästan 100.000tkr "bara" i utmätning under 2018 (från augusti-dec) och misstänker att det mesta av detta är just ränta. Jag vill ju att detta rapporteras in till Skatteverket, så det blir en skatteåterbäring även då återbäringen självklart går direkt till KF...
Jag har börjat få ett par räntebesked för 2018, men har noterat genom detta forum att inte alla, speciellt vissa inkasso företag, inte rapporterar in inbetald ränta till skatteverket. Detta är ju inte OK.
Skulle därför behöva veta från Er vilka Ni har haft problem med tidigare år? Alltså de företag som Ni har noterat som inte rapporterat in räntan till Skatteverket, så att vi kan hålla ett extra öga på dessa...Jag har betalt nästan 100.000tkr "bara" i utmätning under 2018 (från augusti-dec) och misstänker att det mesta av detta är just ränta. Jag vill ju att detta rapporteras in till Skatteverket, så det blir en skatteåterbäring även då återbäringen självklart går direkt till KF...

Hittills har jag bara fått från en enda; Marginalens egna inkasso och den kom per snigelpost. Har inte fått en enda på mejl, jag har haft samma mejladress i 15 år, har för säkerhets skull även kollat spamfiltret med jämna mellanrum. Det har blivit slöare och slöare för varje år med räntebeskeden, riktigt dåligt skulle jag vilja säga.