Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklarationen 2026, hur gick det?

Är de inte fördelaktigt för oss om de hamnar på den kategorin? Även om så fel..
Må så vara, men jag kommer inte chansa på att bli granskad och eventuella konsekvenser. Hade jag jobbat på SKV hade jag granskat detta extra detta år då det är första året, ganska enkelt att se vilka institut som bör vara där och inte

Någon mer som har hunnit få deklarationen som har fått räntekostnader som avser blanco/krediter(lån utan säkerhet)
avdragna under kategorin lån med säkerhet?

I mitt fall är det Luma finans som har lagt in mina räntekostnader som det.

Osäker på hur man bör agera,

Vänta ut det och hoppas på att det rättar till sig?

Höra av sig till skatteverket?

Höra av sig till luma finans?

Godkänna som det är & låtsas som att det regnar?
Jag har också haft luma finans ska bli intressant att se om det är samma för mig sen när deklarationen kommer, jag är mesig och det vore surt att på påkommen och få betala tillbaka det ifall det uppmärksammas men kanske värt att testa ja menar det ”värsta” som kan hända är väl att man får betala tillbaka i sånt fall?

Vid årskiftet är ju allt klart, man vet inkomster och räntor man betalt under året. Då borde man kunna deklarera första veckan i januari och få tillbaka för mycket betald skatt direkt.

Är det någon som har sålt mycket av privata begagnade tillgånger typ vinted och tradera ? Jag har sålt väldigt mycket under förra året för att klara upp ekonomin.
Inget är ju sålt över de , det är köpt för mig. Men jag förväntar mig någon form av frågor kring det. Blir så nervös att jag ska behöva skatta nu, pengar jag inte kan betala nu när jag äntligen lämnat in om skuldsanering....

Jag har också haft luma finans ska bli intressant att se om det är samma för mig sen när deklarationen kommer, jag är mesig och det vore surt att på påkommen och få betala tillbaka det ifall det uppmärksammas men kanske värt att testa ja menar det ”värsta” som kan hända är väl att man får betala tillbaka i sånt fall?
Jag tror det kommer ändras av Luma och det räknas då säkert som en ändring och då får man pengarna i sommar istället

Det är väl bättre att Ni kontaktar Luma finans och begär att dom skickar rättelse till SKV??

Jag har bara 3 inbetalningar kvar sen är jag klar med min skuldsanering.
På min deklaration under kapital står " 8.8 Ränteutgifter för lån utan säkerhet" och för 2 kreditgivare med total belopp på 800kr.

Va är detta?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp