Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklarationen 2026, hur gick det?

Kommer få ca 13k tillbaka så som det ser ut just nu.

Men Luma finans har rapporterat in mina ränteutgifter som lån med säkerhet, det är ju inte korrekt.

Vad bör jag göra åt detta?
Oj, Ja det det var en knepig sits. Måste det ändras? Eller kan man bara godkänna detta?

Det blir väl som vanligt, antar jag.
Skattesmäll mellan 70-80 tusen.

Senaste gången ville Skatteverket ha 75 200 kr av mig.

Detta beror på att jag jobbar som sjöman i Norge.

Kommer få ca 13k tillbaka så som det ser ut just nu.

Men Luma finans har rapporterat in mina ränteutgifter som lån med säkerhet, det är ju inte korrekt.

Vad bör jag göra åt detta?
Säkert någon som har sitt första jobb. Tror inte Luma anställer folk med erfarenhet.

Fick du deklarationen i Kivra eller såg du den genom att logga in på SKV?

Men hur funkar det? Ska det inte skattas i Norge då?
Jodå, norska Skatteetaten tar sin del. Jag har ännu inte fått norska deklaration så jag kan inte säga hur mycket jag har betalat.

Men enligt lönespecen, som jag fick i december, hade arbetsgivaren betalat in 375 382 NOK plus trygdeavgift (ca 16 kNOK) från min lön.

Jodå, norska Skatteetaten tar sin del. Jag har ännu inte fått norska deklaration så jag kan inte säga hur mycket jag har betalat.

Men enligt lönespecen, som jag fick i december, hade arbetsgivaren betalat in 375 382 NOK plus trygdeavgift (ca 16 kNOK) från min lön.
Aha okej 👍

Gjort diverse beräkningar och det blir ju bara 50% detta året och nästa år 0% tillbaka.
Brukar få runt 30-35 000 tillbaka så runt hälften av det vore rimligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp