Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklarationen 2026, hur gick det?

Undra om man kan skicka till chatten i år också och få svar direkt, slipper man vänta…
Förra året fick jag ca 7k tillbaka men hoppas man slipper betala tillbaka iaf. Bytt jobb så för första gången på många år kan man deklarera milersättning….

Tänker att dem inte ska kolla skatten på någon?
Kolla hela Europa, vänta till de börjar blåsa lite och folk vill ta ut sina pengar som exempelvis i Grekland då blirvde jobbigt när folk inte kan få ut sina beparingar

Jag brukar alltid få tillbaka men nu har jag inledande skuldsanering så får nog inte behålla oavsett.
Rekommenderar att godkänna deklarationen i April så du får tillbaka i Juni. Har du beslutad skuldsanering i mitten på Juni så behåller du pengarna om du får tillbaka då.
Även om det känns lite sneaky att inte godkänna direkt utan ändringar om man inte har några ändringar så gör man definitivt inget fel om man gör klart deklarationen innan 4 Maj när deadline är och får ev återbäring i Juni.

Man kan liksom inte få avslag på grund av att man godkände sin deklaration i tid.

Senast ändrad:
Rekommenderar att godkänna deklarationen i April så du får tillbaka i Juni. Har du beslutad skuldsanering i mitten på Juni så behåller du pengarna om du får tillbaka då.
Även om det känns lite sneaky att inte godkänna direkt utan ändringar om man inte har några ändringar så gör man definitivt inget fel om man gör klart deklarationen innan 4 Maj när deadline är och får ev återbäring i Juni.

Man kan liksom inte få avslag på grund av att man godkände sin deklaration i tid.
Jag har dock för mig jag har läst nånstans här på forumet att man ska kontakta sin handläggare när man får besked. För då avgör handläggaren om det ska räknas med i betalplan (om man inte fått förslaget än förstås) eller om det får behållas.
Men det kanske spelar roll om man hunnit fått förslag och godkänt det och bara väntar på beslut iofs.

Kommer få ca 13k tillbaka så som det ser ut just nu.

Men Luma finans har rapporterat in mina ränteutgifter som lån med säkerhet, det är ju inte korrekt.

Vad bör jag göra åt detta?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp