Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklarationen 2018

En fråga.

Om jag har betalat 100.000 i ränta.
Då får jag tillbaka ca 30.000 på skatten.

Har jag då ett underskott av kapital på 30.000 eller 100.000? Eller hur mycket har jag?

Ditt underskott av kapital är i så fall 100 000 kr.
Det är här en del kan avslöjas om UC visar betydligt lägre skulder än vad som motsvarar ett högt underskott. Men även aktieaffärer, fonder och annat som gått back kan ju ge underskott så jag tycker det är lite halvfult att läsa in för mycket per automatik. Här på forumet har vi väl dock (de festa av oss) just det underskott som fås av för många lån utanför uc med skyhög ränta....
Om du tar bort vissa ränteposter så minskar ditt underskott (och då också mindre pengar tillbaka). Enligt vissa kan detta regleras senare. Finns trådar om det (har inte provat själv).

En fråga.

Om jag har betalat 100.000 i ränta.
Då får jag tillbaka ca 30.000 på skatten.

Har jag då ett underskott av kapital på 30.000 eller 100.000? Eller hur mycket har jag?

Nu har jag inte dubbelkollat, men du får väl tillbaka ca 24000, är väl 80% av underskottet som är avdragsgillt. Men 100k i underskott kommer det stå på uc

Nu har jag inte dubbelkollat, men du får väl tillbaka ca 24000, är väl 80% av underskottet som är avdragsgillt. Men 100k i underskott kommer det stå på uc

Nyhet för mig i så fall, det är väl 30% av underskottet som är avdragsgillt (21% på belopp över 100 000 kronor). Menar du att den avdragsgilla är delen är 80% av 30/21%?

Nyhet för mig i så fall, det är väl 30% av underskottet som är avdragsgillt (21% på belopp över 100 000 kronor). Menar du att den avdragsgilla är delen är 80% av 30/21%?

Ja jag hade fått för mig det men jag hittar inte igen något som säger att det är så. Man lär sig var dag

Jag har blandat ihop med förlustaffärer på aktier. Där verkar 70% vara avdragsgillt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp