Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklarationen öppnar den 22 mars

KFM var hjälpsamma som vanligt :)

Hej!

Jag skriver ut alla skulder som du haft med info om hur skulden betalats (kapital, ränta osv + datum). Postar det till din folkbokföringsadress.

Om man har lönutmätning från Kf ta de också skattepengar?

Tack för svar.. Oi då det blir ingen kul på sommar

Glad påsk till alla.. Kram

Inte summerat ihop kontrolluppgifter från vare sig räntor eller inkomster, men magkänsla säger att jag sänker min årsinkomst med 5-10k (från ca 410k) mot 2014 och sänker mitt underskott med 5-6k, borde hamna precis under 30k.
Ganska odramatiska förändringar. Jag klurar dock på att köpa ett större boende innan nya amorteringsreglerna kickar in, och sälja det jag har nu, jag undrar verkligen hur mitt kreditbetyg blir efter deklaration 2017 finns, jag har tagit ut lite pensionspengar, byter strax jobb till ett med högre lön, och säljer boende med rejäl vinst. Jag gissar att jag kommer ha kring 525000 i inkomst för 2016 och ett överskott av kapital på 450-550000. Jag antar att jag då hamnar i någon kategori som jag är sämst i och får uselt betyg därför..

Magkänslan ska man tydligen inte lita på. Sänker årsinkomsten med 23 och underskott av kapital höjdes med 3, jag hade förträngt att jag sålt fonder med förlust.

Du har fått preliminär skattereduktion för rot-/rutarbete med 50 000 kr. Utifrån dina deklarerade uppgifter har vi beräknat att du kan utnyttja 27 224 kr av din preliminära skattereduktion. Eftersom du inte kan utnyttja hela din preliminära skattereduktion, och/eller har valt att omfördela preliminär skattereduktion från dig till annan, tas 22 776 kr upp som en pluspost i skatteuträkningen.

Står såhär, fast får ändå tillbaka 13000:-... kan nån förklara?

du skulle haft en ännu större återbäring att vänta om du hade tjänat nog för att kunna nyttja hela reduktionen.

Vet någon möjligtvis om räntan är det första som alltid dras av vid ackordsuppgörelse, eller det olika hur långivarna gör? Jag har tydligt på papper från någon enstaka att dem skriver av räntan, men helt ärligt så kommer jag inte ihåg allt som sagts i samband med uppgörelserna. Tänkte inte så långt riktigt... blir lätt så när man vill fokusera på att bli skuldfri bara.

PS: Jag skriver det i den här tråden då det kommer att handla om många tusenlappar i nästa års deklaration, får hoppas det är ok att skriva här. Förmodar att dem ingen / väldigt få skriver av mot kapitalet i första hand... :(
Tackar på förhand

Precis men Inkomst av tjänst på deklarationen är högre än Överskott av tjänst på Ucn. Det jag tycker är konstigt.
Om min inkomst av tjänst på deklarationen skulle va tex 600.000kr så borde den va lika på Överskott av tjänst på UC eller?
Överskott av tjänst = summa
Taxerad förvärvsinkomst
= samma summa som ovan
Underskott av kapital xxxxx
Sammanräknat netto efter avdrag, före skatt xxxxx
Slutlig skatt xxxx

Påverkas överskott av tjänst på ucn av att man gjort avdrag för tex resor i deklarationen? Försöker fortfarande förstå varför min inkomst på ucn är lägre än vad jobbet skickat in att jag tjänat på året haha...

Vet någon möjligtvis om räntan är det första som alltid dras av vid ackordsuppgörelse, eller det olika hur långivarna gör? Jag har tydligt på papper från någon enstaka att dem skriver av räntan, men helt ärligt så kommer jag inte ihåg allt som sagts i samband med uppgörelserna. Tänkte inte så långt riktigt... blir lätt så när man vill fokusera på att bli skuldfri bara.

PS: Jag skriver det i den här tråden då det kommer att handla om många tusenlappar i nästa års deklaration, får hoppas det är ok att skriva här. Förmodar att dem ingen / väldigt få skriver av mot kapitalet i första hand... :(
Tackar på förhand

Det är inte alltid så, det avgör långivarna själv.

när ni loggar in på skattekontot. står det hos alla att de beräknar slutlig skatt o uppdateras tidigast tisdag morgon? eller gäller det mitt skattekonto? ( har begärt att få ut återbäringen tidigare) är detta ett tecken på att jag får mitt nästa vecka? eller står det så hos alla?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp