Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Uc-betyget är svårt att förstå.
Enligt Kreddy har 49% av svenskarna högsta kreditbetyg "utmärkt" trots att vi är ett av Europas mest skuldtyngda folk privatekonomiskt. Medelinkomsten i denna utmärkta grupp är brutto knappt 330 000 kr per år och man har i medeltal 3 lån i denna grupp! Hur kan man då ha högsta kreditbetyg tycker jag man bör fråga sig?? Det enda som är "utmärkt" i sammanhanget är att man är en "utmärkt" kund för långivarna!

Någon som kan förklara detta för mig?
Jag har en miljon i blanco. Ett bolån på 3.1. Men i min deklaration står ett överskott av kapital på 251’?!

Jag har en miljon i blanco. Ett bolån på 3.1. Men i min deklaration står ett överskott av kapital på 251’?!
Sålt bostad eller värdepapper med vinst?

det bör väl stå i fin deklaration varifrån pengarna kommer ifrån också

Äntligen fick jag beslut på min omprövning! Tog bara 3-4 månader hahah. Hoppas pengarna trillar in i veckan hehe. Perfekt timing för semestern!

Jag har fått mitt slutskattebesked och har restskatt att betala. Detta ska betalas 12 september, jag undrar om det hinner hända något efter det om man inte betalt in fulla summan. Jag har räknat mig fram och de kommer saknas ca 4-5.000kr och dessa kan jag betala in så fort lönen i september kommit då jag har sålt en hel del semester. Min fråga är bara om jag skulle hinna göra det eller måste jag överklaga, eller går det direkt till kronofogden den 13:e? :)
Första gången jag ska betala så är lite dålig på hur de funkar! :folded:

Jag har fått mitt slutskattebesked och har restskatt att betala. Detta ska betalas 12 september, jag undrar om det hinner hända något efter det om man inte betalt in fulla summan. Jag har räknat mig fram och de kommer saknas ca 4-5.000kr och dessa kan jag betala in så fort lönen i september kommit då jag har sålt en hel del semester. Min fråga är bara om jag skulle hinna göra det eller måste jag överklaga, eller går det direkt till kronofogden den 13:e? :)
Första gången jag ska betala så är lite dålig på hur de funkar! :folded:
Det restförs väl först i oktober antar jag, få borde det hinnas.
Överklaga kan du göra men det gör ingen skillnad i om det ska betalas i september eller inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp