Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Känns rätt onödigt att be dem dra åt helvete.
Ingen tvingar någon att låna pengar, de lånade ut pengar en gång när du av någon anledning behövde låna pengar. Den anledningen är inte deras fel utan en följd av dina val. Dra lärdom och gå vidare.
Rättare sagt så samlade människor t.ex klarna skuld på över 20k i deras lösa produkt och nu ska dem rapportera till Uc. I mina ögon är dessa bluff bolag.

En liten fråga.
Väntar på min fars sista deklaration (avliden 2021).
Det blir en rätt så saftig 5 siffrig återbäring. Då hans konton m.m sedan länge är avslutade så inväntar jag ett utbetalningskort. Nån som har erfarenhet utav hur länge det brukar dröja in detta dimper ner i brevlådan? Samt kan man i dagens läge gå till vilken bank som helst för att få det insatt på kontot? Förr vet jag Nordea endast höll i dödsboutbet. ?

Någon som vet varför man inte fått slutbeskedet från skatten och ej fått utbetalt?
Frågar åt min sambo, vi har gjort olika avdrag. Kan det vara att dessa avdrag drar ut på tiden? Allting skickad inom tidsramen och skickat digitalt så borde inte vara något konstigt?

Någon som vet varför man inte fått slutbeskedet från skatten och ej fått utbetalt?
Frågar åt min sambo, vi har gjort olika avdrag. Kan det vara att dessa avdrag drar ut på tiden? Allting skickad inom tidsramen och skickat digitalt så borde inte vara något konstigt?
Granskning?
Loggat in på hemsidan och kollat så att deklarationen verkligen är inskickad?

Resultatet av fjolårets ovanligt höga lön blev inte alls vad jag hade hoppats på vad gäller UC. Från kreditbetyg 1,9 till 2,3. Antar att underskott gör sitt till? Har jag hamnat i en ny kategori? Däremot gick bisnode från 5 till 7. Får inte ihop det.

Resultatet av fjolårets ovanligt höga lön blev inte alls vad jag hade hoppats på vad gäller UC. Från kreditbetyg 1,9 till 2,3. Antar att underskott gör sitt till? Har jag hamnat i en ny kategori? Däremot gick bisnode från 5 till 7. Får inte ihop det.
Mitt underskott gick ifrån 85 till 128 och jag gick upp med 110k mer i inkomst och betyget gick ifrån 13.4% till 13.1%. Uc är märkligt.

Men ska bli kul o se nu när jag avslutat 2 krediter på totalt 55k som var fullt utnyttjade.

jag insåg snabbt att lön inte hade någon större betydelse när min fru nolltaxerade men ändå hade 0,4.

underskott bör ju göra sitt men hur kunde jag gå från 1,0 till 0,9 efter uppdateringen när mitt underskott gick från -136k till -263k
min inkomst av tjänst backade dessutom med -2%

jag insåg snabbt att lön inte hade någon större betydelse när min fru nolltaxerade men ändå hade 0,4.

underskott bör ju göra sitt men hur kunde jag gå från 1,0 till 0,9 efter uppdateringen när mitt underskott gick från -136k till -263k
min inkomst av tjänst backade dessutom med -2%
Det är så vilseledande. Står tydligt om hur man förbättrar sin kreditvärdighet och i UC står det högre inkomst. Så mycket skitsnack.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp