Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Väntat på beslut av omprövning nu i 2 månader.. går segt haha. Kan det vara så att dom väntar med besked tills deklarationen är klar? Har gjort ändringar så får slutbesked i juni.

Omprövningen är för tidigare år.

Är lite osäker på om det är en ändring från tidigare år faktiskt.. har för mig det gått att betala senare, men det kanske är lika, bara under varierad grad av påminenlsehot från skatteverket.

Nu är min årsinkomst uppdaterad och jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur jävla fel det kan bli och vart 69.000 kr har försvunnit någonstans.

På min upplysning
Årsinkomst 409.272 för 2022

MEN, på min deklaration så står det lön, förmåner, sjukpenning m.m 473.643

Vart har dom 64.000 kronorna försvunnit någonstans sedan jag deklarerade? Har dom försvunnit ut i cybervärlden?

Senast ändrad:
Nu är min årsinkomst uppdaterad och jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur jävla fel det kan bli och vart 69.000 kr har försvunnit någonstans.

På min upplysning

Vart har dom 64.000 kronorna försvunnit någonstans sedan jag deklarerade? Har dom försvunnit ut i cybervärlden?
Det är inte så att du har typ bilförmån och drivmedelsförmån? Beloppet 64000 känns rätt rimligt för att kunna va det.

Det ingår inte i din årsinkomst på det viset, men det är ju bruttobelopp så det syns såklart på deklarationen.

Har du någon förmån så bör du kunna se redovisat på decembers lönebesked, ackumulerad bruttolön för sig och förmåner för sig. (Inte säkert att alla har så ett det syns kanske)

Senast ändrad:
Det är inte så att du har typ bilförmån och drivmedelsförmån? Beloppet 64000 känns rätt rimligt för att kunna va det.

Det ingår inte i din årsinkomst på det viset, men det är ju bruttobelopp så det syns såklart på deklarationen

Nej, ingenting. Det enda jag gjort är ett reseavdrag på 83.000 kr.

Jag tänker bara liksom, tänk när man ska ansöka om lån, det står 407.000 kr men den egentliga inkomsten är 473.000. Det kan påverka ganska mycket hur mycket man får låna. Ser dom 407.000 kr så kanske jag får låna 100.000 kr bara men syns 473.000 kr då får jag kanske låna 150.000-170.000 kr.

Nej, ingenting. Det enda jag gjort är ett reseavdrag på 83.000 kr.

Jag tänker bara liksom, tänk när man ska ansöka om lån, det står 407.000 kr men den egentliga inkomsten är 473.000. Det kan påverka ganska mycket hur mycket man får låna. Ser dom 407.000 kr så kanske jag får låna 100.000 kr bara men syns 473.000 kr då får jag kanske låna 150.000-170.000 kr.
Har du haft några andra inkomstkällor än din arbetsgivare?
Försäkringskassan eller liknaande?

På min upplysning

Jag har löneförmåner och min UC har exakt samma belopp som min deklaration. Jag kan tycka att allt som är skattepliktigt bör ingå i inkomst när man ansöker om lån.

Kontakta UC och fråga dom varför det skiljer sig så mycket.

Det du gör avdrag för minskar ju din inkomst -schablon summan. Ex tjäna 500k avdrag på 50k schablon på 12k ny lön blir 500k - 38k = 462k i lön

Det du gör avdrag för minskar ju din inkomst -schablon summan. Ex tjäna 500k avdrag på 50k schablon på 12k ny lön blir 500k - 38k = 462k i lön

Det är för jävligt egentligen. Kan handla om mycket pengar när man ska ta lån. Man tjänar 500k men efter avdrag så 462k.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp