Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Dom betalas inte ut , men ! Dom kan utmätas om dom skulle kolla ! Sambon hade 30k när jag fick inledande och då upptäckte dom hennes :)

Det har nog inte så mycket med ditt inledande att göra.

Man får listor att kika igenom ibland.

Är det någon som vet hur det funkar om man ska fylla i milersättning på deklarationen & har löneutmätning? Tar kronkalle milersättningen också?

Eftersom ingen milersättning utbetalas så är ju svaret svårt att ge. All form av utbetalning från skatteverket till skattekontot går till Kronofogden.

Hej!
Jag hade inledande hela 2022. Fick beslut i januari 2023 att jag har skuldsanering. I min deklaration så var det knappt någon som rapporterat in ränta och när jag kontaktat bolagen så hänvisar de till att jag ej gjort någon inbetalning till dem under 2022.
Är det för jag haft inledande och de har ej fått utbetalt än från KF då det bara sker utbetalning en gång per år under sanering?

Hej!
Jag hade inledande hela 2022. Fick beslut i januari 2023 att jag har skuldsanering. I min deklaration så var det knappt någon som rapporterat in ränta och när jag kontaktat bolagen så hänvisar de till att jag ej gjort någon inbetalning till dem under 2022.
Är det för jag haft inledande och de har ej fått utbetalt än från KF då det bara sker utbetalning en gång per år under sanering?

Det låter rimligt. sen kan dom ju välja att inte kreditera mot ränta, så då får du ändå inte göra just nåt avdrag.

Bilagor

• A6D74765-BE07-4C89-9789-80A6AEF10D1F.png
    A6D74765-BE07-4C89-9789-80A6AEF10D1F.png
    842.9 KB · Visningar: 9
Snarare så att jag dom senaste 6 åren har betalat sådär 160.000 varje år och min skuld har inte minskat en krona så dessa pengar gör noll nytta i händerna på kronofogden.
Kronofogden förmedlar pengarna till den som söker mot dig, så du har alldeles rätt i att Kronofogden inte har någon nytta av pengarna.
Alldeles oavsett så kommer du inte att få din skatteåterbäring, även om du sätter in en uttagsspärr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp