Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Jag får behålla 4800 kr till diesel men det räcker inte och därför får jag behålla min skatteåterbäring. Det står också i mitt beslut.

Förresten, kan man lägga in utländsk ränta i deklarationen? Jag har två skulder som ingår i min sanering som ligger i Norge och där har dom kastat på nästan 30 000 kr i ränta på varje skuld.
Få och förbehållas är två skilda saker.
Har du betalat 60 000 kr i ränta på skulderna i Norge? Det är ränteutgifter som är avdragsgilla, inte att den ackumulerade räntan har ökat.

En fråga, jag som fick kvarskatt, man man swisha in till sitt skattekonto lite då och då och pengarna dras därifrån? Eller hur funkar det?
Ja du kan betala in lite då och då. Vet inte om man kan swischa dock. När det är dags att betala kommer dras från ditt skattekonto.

får tillbaka 19k! Vart glatt överraskad. Underskott 58k nu

Ja du kan betala in lite då och då. Vet inte om man kan swischa dock. När det är dags att betala kommer dras från ditt skattekonto.
Tack, första gången jag får betala så har dålig koll :)

Wow! Jag gissar att underskottet ligger mellan 100 och 120tkr
Låg på över 100 t förra året, i år "bara" 50 000 kr men betalat för mkt inkomstskatt (livrädd för kvarskatt så jag betalar mer varje månad bara för att få tillbaka det i juni än riskera kvarskatt och vips är jag hos Kfm)

Låg på över 100 t förra året, i år "bara" 50 000 kr men betalat för mkt inkomstskatt (livrädd för kvarskatt så jag betalar mer varje månad bara för att få tillbaka det i juni än riskera kvarskatt och vips är jag hos Kfm)
50 tillbaka ?

En fråga, jag som fick kvarskatt, man man swisha in till sitt skattekonto lite då och då och pengarna dras därifrån? Eller hur funkar det?
Du kan betala både med swish och vanlig betalning till bankgironummer. Logga in på mina sidor på Skatteverket och välj "Skatter och deklarationer" så ser du ditt skattekonto och de uppgifter du behöver för att betala. Det går jättebra att "delbetala" så ofta man vill, jag har själv gjort det.

Har utmätning på min lön, fungerar

Utbetalningsspärr på skatteverket eller tar dom pengarna ändå?​

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp