Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration efter avslutad skuldsanering

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/skuldsanering-och-skatteåterbäring.27166/post-449368

Här (ovan länk) är ett exempel från @Kimsan72 : Det var det jag skrev om ovan gällande Marginalen

Säkert flera borgenärer som gör samma när dom skriver av skulden i slutet så skriver dom också av all ränta som betalad, även om dom endast dragit mot kapitalbelopp under skuldsaneringen.

Inte för att det kommer spela oss någon roll eftersom ränteavdraget försvinner om 8-9 månader
Exakt så var det på årets deklaration för mig. Marginalen rapporterade helt plötsligt in räntan för alla 5 årens utbetalningar till dom från min skuldsanering.

Exakt så var det på årets deklaration för mig. Marginalen rapporterade helt plötsligt in räntan för alla 5 årens utbetalningar till dom från min skuldsanering.
Då var det som jag misstänkte, att fem års ränta läggs ihop och utbetalas nu. Tack för era svar

Då var det som jag misstänkte, att fem års ränta läggs ihop och utbetalas nu. Tack för era svar
För mig var det ”bara” ett företag som gjorde så och det genererade ca 25tkr som dom redovisade nu i årets deklaration och jag hade MÅNGA borgenärer med i min skuldsanering…

Om inte jag minns fel, så hade du ränteutgifter för 200tkr… Det är hiskeligt mycket…för mycket skulle jag vilja påstå.
På din deklaration står det uppspaltat vilka och hur mycket var och en har redovisat i ränta… så där bör du såklart titta.

För mig var det ”bara” ett företag som gjorde så och det genererade ca 25tkr som dom redovisade nu i årets deklaration och jag hade MÅNGA borgenärer med i min skuldsanering…

Om inte jag minns fel, så hade du ränteutgifter för 200tkr… Det är hiskeligt mycket…för mycket skulle jag vilja påstå.
På din deklaration står det uppspaltat vilka och hur mycket var och en har redovisat i ränta… så där bör du såklart titta.
Fast om hon fått för alla 5 åren så är väl inte 200k för mycket ? Bara 40 000 kr ränta per år från ett bolag tex marginalen ! Min största skuld får 52k per år

Fast om hon fått för alla 5 åren så är väl inte 200k för mycket ? Bara 40 000 kr ränta per år från ett bolag tex marginalen ! Min största skuld får 52k per år
Jo men att MÅNGA borgenärer skulle göra detta låter ganska osannolikt/märkligt och är heller inget som jag har hört hända tidigare…

Jo men att MÅNGA borgenärer skulle göra detta låter ganska osannolikt/märkligt och är heller inget som jag har hört hända tidigare…
Nej men jag menar om hon tex nu har marginalen och största beloppet där så är ju 40k inga större summor per år som dom kan rapporterat in

Ja precis. Men när man har skuldsanering betalar man väl ingen ränta? Därför var jag lite konfunderad över hur det kunde vara så mycket ränta?
Nej men en del bolag rapporterar in ränta ända.

Jag förstår fortfarande inte.

Om du betalade 11.000 i månaden är det totalt förra året 110.000 kronor. Hur kan det då bli det dubbla och dessutom allt mot räntan?

Eller är det så att dom inte rapporterar någon ränta år 1-4 och sen smäller på allting sista året?

Jag har två lån i min sanering, Lowell och Kredinor. Ingen har sedan min skuldsanering startat rapporterat ränta till Skatteverket. Min sanering startade i mars 2021 och avslutas om ett år. Det ska bli intressant att se hur deklarationen ser ut nästa år, om Lowell och Kredinor rapporterar in ränta för år 1-4.

Jag har två lån i min sanering, Lowell och Kredinor. Ingen har sedan min skuldsanering startat rapporterat ränta till Skatteverket. Min sanering startade i mars 2021 och avslutas om ett år. Det ska bli intressant att se hur deklarationen ser ut nästa år, om Lowell och Kredinor rapporterar in ränta för år 1-4.
Ring dom och fråga. Nästa år försvinner ränteavdraget.

Det kan vara så att dom har dragit mot ränta. Men inte rapporterat in det. I så fall har du en del återbäring att ta i år om du vill genom att skicka in en SKV 6891 för vardera år. Dessa är enkla att fylla i.

Ja precis. Men när man har skuldsanering betalar man väl ingen ränta? Därför var jag lite konfunderad över hur det kunde vara så mycket ränta?
jag har skuldssanering och betalar ränta på mitt bolån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp