Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration efter avslutad skuldsanering

Jag deklarerade igår. Upptäckte då att under avdragen ränta stod det en större summa, över 200.000. Kan detta bero på att skuldsaneringen är avslutad?

Jag deklarerade igår. Upptäckte då att under avdragen ränta stod det en större summa, över 200.000. Kan detta bero på att skuldsaneringen är avslutad?
Är räntorna från förra året antar jag.

Ja precis. Men när man har skuldsanering betalar man väl ingen ränta? Därför var jag lite konfunderad över hur det kunde vara så mycket ränta?
Beror på om borgenärerna bokat inbetalningarna från skuldsaneringen mot kapital eller ränta, och i ditt fall verkar de bokat mot ränta.
Bara att gratulera, lär bli en bra slant tillbaka!

Om du betalade 200 000 i ränta förra året hur mycket betalar du egentligen i månaden?

Marginalen var det någon som sa drar mot kapital under skuldsaneringen. Sen får man för alla 5 åren samtidigt från räntan efter avslutad skuldsanering.
Möjligt att det är fler som gör så när skuldsanering avslutas att det bara dragits mot kapitalbelopp, men när lånet stängs så får man för all ränta i en klumpsumma

Marginalen var det någon som sa drar mot kapital under skuldsaneringen. Sen får man för alla 5 åren samtidigt från räntan efter avslutad skuldsanering.
Möjligt att det är fler som gör så när skuldsanering avslutas att det bara dragits mot kapitalbelopp, men när lånet stängs så får man för all ränta i en klumpsumma
Intressant!

Om du betalade 200 000 i ränta förra året hur mycket betalar du egentligen i månaden?
Jag har betalat ca 11.000kr/månad under skuldsaneringen. Men har bara fått tillbaka ca 2000kr tidigare år fr skusan började. Denna gången är det en bra bit över. Så blev lite fundersam.

Jag förstår fortfarande inte.

Om du betalade 11.000 i månaden är det totalt förra året 110.000 kronor. Hur kan det då bli det dubbla och dessutom allt mot räntan?

Eller är det så att dom inte rapporterar någon ränta år 1-4 och sen smäller på allting sista året?

Jag förstår fortfarande inte.

Om du betalade 11.000 i månaden är det totalt förra året 110.000 kronor. Hur kan det då bli det dubbla och dessutom allt mot räntan?

Eller är det så att dom inte rapporterar någon ränta år 1-4 och sen smäller på allting sista året?
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/skuldsanering-och-skatteåterbäring.27166/post-449368

Här (ovan länk) är ett exempel från @Kimsan72 : Det var det jag skrev om ovan gällande Marginalen

Säkert flera borgenärer som gör samma när dom skriver av skulden i slutet så skriver dom också av all ränta som betalad, även om dom endast dragit mot kapitalbelopp under skuldsaneringen.

Inte för att det kommer spela oss någon roll eftersom ränteavdraget försvinner om 8-9 månader

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp