Är räntorna från förra året antar jag.Jag deklarerade igår. Upptäckte då att under avdragen ränta stod det en större summa, över 200.000. Kan detta bero på att skuldsaneringen är avslutad?
Ja precis. Men när man har skuldsanering betalar man väl ingen ränta? Därför var jag lite konfunderad över hur det kunde vara så mycket ränta?Är räntorna från förra året antar jag.
Beror på om borgenärerna bokat inbetalningarna från skuldsaneringen mot kapital eller ränta, och i ditt fall verkar de bokat mot ränta.Ja precis. Men när man har skuldsanering betalar man väl ingen ränta? Därför var jag lite konfunderad över hur det kunde vara så mycket ränta?
Intressant!Marginalen var det någon som sa drar mot kapital under skuldsaneringen. Sen får man för alla 5 åren samtidigt från räntan efter avslutad skuldsanering.
Möjligt att det är fler som gör så när skuldsanering avslutas att det bara dragits mot kapitalbelopp, men när lånet stängs så får man för all ränta i en klumpsumma
Jag har betalat ca 11.000kr/månad under skuldsaneringen. Men har bara fått tillbaka ca 2000kr tidigare år fr skusan började. Denna gången är det en bra bit över. Så blev lite fundersam.Om du betalade 200 000 i ränta förra året hur mycket betalar du egentligen i månaden?
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/skuldsanering-och-skatteåterbäring.27166/post-449368Jag förstår fortfarande inte.
Om du betalade 11.000 i månaden är det totalt förra året 110.000 kronor. Hur kan det då bli det dubbla och dessutom allt mot räntan?
Eller är det så att dom inte rapporterar någon ränta år 1-4 och sen smäller på allting sista året?