Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration 2019

Nej man behöver inte göra omprövning. Man bara ändrar och skickar in igen precis som @pejo beskriver.

Så gjorde jag och fick 2 utbetalningar med en veckas mellanrum.:)

Hade du fått ditt slutskattebesked? Har man fått slutskattebeskedet ska det bara gå att ändra genom att begära omprövning. I alla fall vad jag kan läsa mig till. :)

Hade du fått ditt slutskattebesked? Har man fått slutskattebeskedet ska det bara gå att ändra genom att begära omprövning. I alla fall vad jag kan läsa mig till. :)

Det är vad jag trodde tidigare också.
Då fick jag även förklarat för mig att slutskattebeskedet blir ju klart innan någon utbetalning.
Inlämnad deklaration -> genomgången/granskad -> godkänd -> slutskattebesked -> utbetalning
Så har man fått utbetalning har man fått slutskattebeskedet.
Men uppenbarligen funkar det på lite annars vis än vad som står på skatteverkets hemsida. För som du säger så om man läser deras sida så ska man ju egentligen behöva begära en omprövning, men nu verkar det ju tydligen funka att bara göra sina ändringar och skicka in på nytt. Sen om man måste göra det inom en viss tid vet jag inte..

En fråga,
Jag deklarade den 19/3 - så fort jag kunde, egentligen bara godkände allt inga ändringar.
Sedan skickade CSN en ändring om avdrag från 1500kr till 2500kr , detta såg jag samma dag alltså den 27/3 och fick då skicka in den på nytt.

Det kan väl knapast räknas som en öndring och jag borde väl få pengarna nu nästs vecka?

Förra året fick jag i juni men pga av att jag sålde aktier och var tvungen att ta upp det

Är det 2:a maj som är sista dagen att deklarera?

fan sjukt nervös, skulle behöva att inkomsten uppdateras snart så jag kan söka om samlingslån. Går runt just nu men krystad ekonomi för närvarande, vore skönt o kunna andas.

Förra året så uppdaterade UC inkomsten för de som deklarerat:

12April
14Juni
8 Aug

Har man deklarerat för st få pengar innan påsk så bör även UC uppdaterat inkomsterna inband dess.

Någon som fått slutskattebeskedet än? Skulle skickas ut 5/4? Eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp