Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2019

Jag gjorde så förra året och det funderade utmärkt! Så snart jag fått första pengarna (pga räntor) gick jag in i min deklaration igen, lade till resor till o från jobb, skrev under igen. Klart! Ingen särskild ansökan om omprövning. Hade respengarna en vecka senare. Har rätt till reseavdrag så jag fuskade inte. Bara det att jag ville ha mina pengar innan juni , och det funkade:D

Okej, jamen då verkar det ju vara några stycken som provat och det har funkat bra för så kanske blir att testa själv i år då :) vore intressant och höra om det nån som provat som det inte funkat för?

Och har rätt till reseavdrag jag också så inget fusk utan är väl samma sak här att det hade varit trevligt med pengar innan juni, och då är man ju säker på att man får första delen av utbetalningen i april redan iaf. Gör man som vanligt och lägger till avdrag och väntar på att det ska komma i juni finns ju alltid risken att man blir granskad när man gör avdrag och det drar ut på tiden ännu mer..

Om man lämnar in nu, är verkligen i behov av pengarna, när uppdateras UC då? Kan man både äta kakan och ha den kvar:oops: alltså få pengarna men skjuta upp UC? Skrev in reseavdrag och det blev då plus 6000kr till tillbaka.

Är det kanske bättre att lämna in utan avdrag nu, sen när det betalats ut lägga till resor?

Om man lämnar in nu, är verkligen i behov av pengarna, när uppdateras UC då? Kan man både äta kakan och ha den kvar:oops: alltså få pengarna men skjuta upp UC? Skrev in reseavdrag och det blev då plus 6000kr till tillbaka.

Är det kanske bättre att lämna in utan avdrag nu, sen när det betalats ut lägga till resor?
Det undrar jag med! Kan göra lite reseavdrag men vill inte göra det nu behöver pengarna i April får tillbaka 16000kr som är välbehövligt! Har inga stora reseavdrag brukar bli några tusen till drar av för buss! Om jag lämnar in nu när kan jag ändra om jag vill få pengar i april? Eller också struntar jag i reseavdragen är inga stora summor! Risken är också att kronofogden hinner göra utmätning! Om jag ej fått utslag än och brev från kronofogden om utmätning visst hinner jag få pengar i April då? Fått några betalningsförelägganden men ej skrivit på än tänkte vänta till påminelsen!

Okej, jamen då verkar det ju vara några stycken som provat och det har funkat bra för så kanske blir att testa själv i år då :) vore intressant och höra om det nån som provat som det inte funkat för?

Och har rätt till reseavdrag jag också så inget fusk utan är väl samma sak här att det hade varit trevligt med pengar innan juni, och då är man ju säker på att man får första delen av utbetalningen i april redan iaf. Gör man som vanligt och lägger till avdrag och väntar på att det ska komma i juni finns ju alltid risken att man blir granskad när man gör avdrag och det drar ut på tiden ännu mer..

Ska göra så jag med! Har ju rätt till reseavdrag, men behöver de första pengarna redan nu. Bra tips!

abbe - Jag håller med dig i sak. Välfärden i Sverige är OK. Den motsvarar kanske skatten på inkomst. Men sen kommer det andra. Exempelvis.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kostnaden-for-staten-26-miljarder

26 MILJARDER. Ska jag behöva skatta 50% för att folk som ljuger ska få ha nya Iphones? jag har inga problem med att skatta för sjuka och dylikt. Men hade vi inte haft dessa 26 miljarder för ensamkommande hade skatten varit ett par procent lägre.

Sen Abbe - vi är överens med att skatta %. Alla borde skattat 20% oavsett inkomst. Då hade färre personer också skattefuskat/skatteplanerat (dessa två ligger väldigt nära varandra även om det ena är lagligt som du säger).

Sen tänk. 100 kronor tjänar jag - jag behåller ungefär 55 kronor utav dessa (olika) sen när jag för dessa 55 handlar bensin eller cigg skattar jag ytterligare 25 kronor. Kvar är kanske 30 spänn. Så man luras att tro skatten är 50% när jag egentligen betalar bra mycket högre.

Ja det går mer pengar till staten än skatt. Men det är ju ingen hemlighet.

Sen betalar du ju 50% på det du tjänar över 440.000 eller var gränsen går (höjd) men där är vi överens den skatten borde inte finnas "rak" skatt för då. Försvinner argumenten om "orättvisa"

Orkar inte leta info men ni som brukar får återbäringen innan påsk när förväntas pengarna komma i år och hur fort uppdateras UCn då med förra årets inkomster mm? Fick mina pengar i aug förra året men i år hoppas jag innan påsk för jag inte ändrat nåt.

Orkar inte leta info men ni som brukar får återbäringen innan påsk när förväntas pengarna komma i år och hur fort uppdateras UCn då med förra årets inkomster mm? Fick mina pengar i aug förra året men i år hoppas jag innan påsk för jag inte ändrat nåt.

Första utbetalningarna är nu på fredag den 5/4!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp