Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration 2018

Hos mig också de kom ju i juni förra året. Vad kommer det att innebära för dem som tänkt söka samlingslån, ska man göra det redan nu?

Om inget annat i ens förutsättningar ändras tills juni (eller när man nu tänkt söka) är det nog bara att köra :)

Om inget annat i ens förutsättningar ändras tills juni (eller när man nu tänkt söka) är det nog bara att köra :)
Om man nu ansökt om att ändra sitt underskott och inkomsten redan uppdaterats vad innebär det för dem som tänkt ompröva deklarationen efter nya inkomsten i juni? Eller tänker jag knasigt nu att det är negativt att inkomsten redan uppdaterats.:confused:

Om man nu ansökt om att ändra sitt underskott och inkomsten redan uppdaterats vad innebär det för dem som tänkt ompröva deklarationen efter nya inkomsten i juni? Eller tänker jag knasigt nu att det är negativt att inkomsten redan uppdaterats.:confused:

Nja alltså.. Inkomsten syns bara för de som inte gjort några ändringar. Har man dragit ner på underskottet kommer det uppdateras i juni. Har man inte gjort några ändringar, men efter att pengarna betalats ut skickat in på nytt för att dra ner på underskottet får man vänta tills det beslutats innan det syns på UC.

Hur mycket tror ni UCn påverkas med 20 000 kr högre inkomst detta året.
20 000 kr lägre blanco än förut. 70 000 kr lägre blanco totalt sen i höstas

Hur lång tid tar det innan SKV godkänner att man dragit ned på räntekostnader i deklarationen? När får man besked? Gjorde dessa ändringar elektroniskt så fort möjligheten gavs i Mars.

I mitt fall ca en vecka.

I mitt fall ca en vecka.

Men så du fick inga pengar i april alltså? För jag ändrade direkt när jag fick chansen så jag fick alltså inga pengar i april. Skickade in 21a mars, men inte hört något.

Men om man gjorde ändringar på deklarationen får man väl vänta till juni? Eller du har redan fått utbetalt en gång?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp