Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2018

Här är även en till ( och ny här ) som blivit drabbad av Aasa kredit och deras så kallade tekniska fel med att lämna uppgifter till Skattemyndigheten , fick nu ikväll ett mail från dem med en ursäkt efter att ha mailat ett liknade mail som Penny skrivit till dem igår.
Är så ledsen och förb....ad på samma gång. Skatteåterbäringen hade hjälpt mig otroligt mycket och jag såg äntligen en liten ljusning att bli av med några inkasson som jag kämpat med ett tag och nu skulle dem få betalt då jag fått uppskov nu i mars...och där föll man rakt ner i hålet igen.

Åhhh Penny, jag blir näst intill tårögd när jag läser Dina rader - vilka otroligt väl valda ord, som hos mig satt ”mitt i prick”.
Jag kunde absolut inte ha sagt det bättre självt, så jag applåderar Dig...verkligen !!!

Tack! Jag har ju som sagt själv suttit nu och läst och berörts..., blir ledsen för både min egen skull och din skull och alla andra drabbades skull. Att det ens kan få fungera på detta sätt. Bedrövligt.
Men bra funderingar/förslag både från Terry och Lasseman (vet inte hur man ”taggar” andra ännu ), varför inte gå all in och dels kräva (eller åtminstone göra ett försök) ersättning från Aasa, och även göra vårt bästa för att genom detta forum ge dem det dåliga rykte de förtjänar.
Evamia, en ursäkt från deras sida står sig ganska slätt i ett sånt här läge kan jag tänka mig :-/ Det är snarare ett hån i sammanhanget. Jag kanske får ett litet ”förlåt” jag också på mailen imorgon, om jag inte var för hård i tonen mot dem för att förtjäna en sådan. Det kommer isåfall kännas såå mycket bättre. Not.

En ursäkt räcker absolut INTE !!!!

Här kommer mailet från Aasa jag fick ikväll.
Helt otroligt att dem inte ens kan stå för vad dem skriver till mig med ett namn...bara ”klagomålsansvarig”

”Vi beklagar att vi på grund av tekniskt fel inte har kunnat skicka ut kontrolluppgifter till alla våra kunder inför deklarationen på det sätt vi hade planerat inför deklarationen 2018. Utskicket av kontrolluppgifter har blivit försenat på grund av ett tekniskt fel hos Aasa Kredit Svenska AB.

Du kommer att få din kontrolluppgift inom de närmaste dagarna. Skattemyndigheten har fått uppgifter om din utgiftsränta så du har möjlighet att slutföra din deklaration precis som vanligt även om du inte ännu har erhållit kontrolluppgiften från Aasa Kredit Svenska AB.

För alla som har E-legitimation kan deklarationen lämnas in som vanligt och uppgiften om din utgiftsränta kan du ta del av i Skatteverkets portal.

Alla kunder som har E-legitimation kan alltså se den utgiftsränta som betalats till Aasa Kredit Svenska AB efter inloggning på Skatteverkets hemsida.

Om du deklarerar med pappersdeklaration kan du höra av dig till Aasa Kredit Svenska AB för att omgående få uppgift om din utgiftsränta per telefon eller email som du därefter själv kan föra in i deklarationen.

Vi beklagar åter igen förseningen men upplyser dig samtidigt om att du kan slutföra din deklaration precis som vanligt antingen genom E-legitimation på Skatteverkets hemsida eller genom pappersdeklaration och inhämtad uppgift från Aasa Kredit Svenska AB.

Har du behov av att omedelbart få kontrolluppgiften så bör du höra av dig till kundtjänst för ett manuellt utskick till dig eller en upplysning per telefon om den utgiftsränta du har betalt för 2017.”

Med vänlig hälsning

Klagomålsansvarig

Aasa Kredit Svenska AB

Hade dom inte samma fel förra året? Någon skrev så?

"Tekniskt fel"

Dom hade till 31 december på sig att rapportera in, om dom såg att "filerna" inte gick iväg då då hade dom ytterligare 3 jävla månader på sig att lösa det, manuellt om inte annat.
Detta är en sämre krishantering än det fiaskot som levererades av den gravt inkompetenta socialdemokratiska regeringen efter transportstyrelsens skandal.

Dom ljuger och dessutom missar dom poängen med allting - deras missöde påverkade TIDPUNKTEN på folks skatteåterbärgning. Problemet är inte att man itne kan tillgodose deras ränta.
Patetiskt.

Senast ändrad:
Jag är också drabbad av Aasa kredit för sent inlämnade ränteuppgifter,jag kommer att krascha hårt nu.Kommer att försöka få det utbetald tidigare,kan inte vänta tills Juni. Aasa kredit kan inte räkna med att jag kan betala in på mitt lån nu! "Varför då "just det inga PENGAR ,har vänta så på mina skattepengar.Ligger efter med flera lån som jag hade tänkt att betala in på.Har också nu i veckan fått delgivningskvitton från kronofogden.Kommer att hamna efter med flera lån.Tror att jag ska kasta in handduken nu och ge upp till löneutmätning.

Jag är också drabbad. Hade godkänt deklarationen och skickat in. Sen kom Aasa med ränteuppgifter. Övervägde att skicka in ändring men gjorde det inte pga att jg behöver få tillbaka på skatten nu. Har varit inne och tittat massa gånger för att försäkra mig om att det står inskickad och det har det gjort. Jag har räknat med att få tillbaka på skatten nu.

Det kan ju inte vara möjligt att jag måste godkänna att vem som helst stoppar in uppgifter i min deklaration? Jag har godkänt en gång och om jag hade velat ha det på annat sätt så hade jag väl godkänt igen? Hur gör man nu? Jag måste verkligen ha tillbaka på skatten nu? Gör Aasa så här mot alla kunder som inte tycker om dom? Har bråkat lite med dom tidigare och löste bort lånet illa kvickt när jag märkte hur dom var.

Kan vi gå ihop och kräva räntefria lån hos Aasa i avvaktan på ordinarie skatteåterbäring? Vilka är personerna som jobbar på Aasa? Brukar inte ägna mig åt personangrepp, varken fysiskt eller i ord men det här är oerhört provocerande. Gör dom det på rent jävelskap?

Kollade just kivra och skatteverket. Jag skickade in min deklaration digitalt den 20. Sen har det kommit ränteändringar efter det. Jag har inte fått uppgift om det på något annat sätt än genom att se det på skatteverkets sida, inget brev från Aasa eller mail som ni andra fått. Om jag inte hade gått in på skatteverkets hemsida och sett "ändringen" nu så hade detju blivit så att jag inte lämnat in någon deklaration och drabbats av en massa avgifter och elände för det.

På något sätt så måste man väl kunna kräva att man ska få tydlig information om att man ska lämna in deklarationen igen om det sker förändringar? Det kan väl inte vara meningen att man ska behöva gå in och titta på sin deklaration vara dag fram till sista datum för att se om den fortfarande är inskickad?

Kräv ersättning från aasa. Rimligt är ränta som uppstår pga saker ni inte kunde lösa nu.

Om ni tex skulle få igen 10000 och skulle betala av lån på 10k där det är 30% ränta.
Nu kommer det ta 2 månader extra innan det kan betalas, ni drabbas av kostnader på 3000 på ett år, vilket blir 500 kr på 2 månader.
Vill dom inte betala det går det alltid att ansöka om betalningsföreläggande mot dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp