- Meddelanden
- 584
- Mottagna reaktioner
- 242
- Poäng
- 417
Det var som fan, har också fått nu (Swedbank) 
Sambon fick nu (Swedbank) hon hade dessutom råkat ut för Aasakredits haveri.
Terry_
Hade din sambo deklarerat innan aasa kredit lämnat ränteuppgifter och sedan inte gjort något mer och fick skatten idag?
Markus, har Du oxå råkat illa ut pga detta?

Ja exakt. Jag deklarerade 20 mars. Sen såg jag att aasa kredit lämnat nya kontrolluppgifter för cirka två dagar sen. Ringde skatteverket 2 gånger och de sa att tyvärr måste jag skicka in deklarationen på nytt. Men har ännu inte gjort det då det verkar som att många får olika besked och vissa tom utbetalt fastän samma sak hänt dem. Så jag håller hoppet uppe. Helt sjukt detta![]()

SKIT !
)Hoppas du får ett positivt besked på detta!Alltså, jag är självklart GLAD för Din sambos skull, men samtidigt blir jag smått bestört över varför det blir så olika för oss som råkat ut för Aasa Kredit... Till mig vidhåller Skatteverket att min deklaration stoppades i hanteringen just pga. att ny kontrolluppgift hade inkommit efter det att jag hade godkänt min deklaration...
Jag har nu ansökt om en "förtidsutbetalning av återbäringen" med hänvisning till att jag har själv gjort mitt yttersta för att säkerställa återbäring nu i april genom att tidigt godkänna deklarationen, har Kivra samt angett kontouppgifter.
Att det sedan har inkommit nya ränte uppgifter, som jag heller inte fått en "blänkare" om, så att jag då således inte har varit medveten om detta och då inte har getts möjligheten att på nytt godkänna deklarationen i tid, hoppas jag ska vara skäl nog för att slippa behöva vänta till utbetalning i juni... MEN jag vet inte... allt verkar hanteras godtyckligt av den handläggaren man "råkar" ut för... Mina skäl är likväl kanske inte starka nog, men som sagt, hoppet är väll det sista som överger en...
Hoppas du får ett positivt besked på detta!
Dessvärre, är min förhoppning låg då jag inte kan redovisa de "avsevärt beaktningsvärda skäl" som Skatteverket åberopar såsom dödsfall, emigrering, restförda skulder till KF, etc... men men...Nej inget här än, har swedbank, vilken bank har ni?