Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2018

Ja skattepengar kom kl 14

Sambon fick nu (Swedbank) hon hade dessutom råkat ut för Aasakredits haveri.

Alltså, jag är självklart GLAD för Din sambos skull, men samtidigt blir jag smått bestört över varför det blir så olika för oss som råkat ut för Aasa Kredit... Till mig vidhåller Skatteverket att min deklaration stoppades i hanteringen just pga. att ny kontrolluppgift hade inkommit efter det att jag hade godkänt min deklaration...
Jag har nu ansökt om en "förtidsutbetalning av återbäringen" med hänvisning till att jag har själv gjort mitt yttersta för att säkerställa återbäring nu i april genom att tidigt godkänna deklarationen, har Kivra samt angett kontouppgifter.
Att det sedan har inkommit nya ränte uppgifter, som jag heller inte fått en "blänkare" om, så att jag då således inte har varit medveten om detta och då inte har getts möjligheten att på nytt godkänna deklarationen i tid, hoppas jag ska vara skäl nog för att slippa behöva vänta till utbetalning i juni... MEN jag vet inte... allt verkar hanteras godtyckligt av den handläggaren man "råkar" ut för... Mina skäl är likväl kanske inte starka nog, men som sagt, hoppet är väll det sista som överger en...

Markus, har Du oxå råkat illa ut pga detta?

Ja exakt. Jag deklarerade 20 mars. Sen såg jag att aasa kredit lämnat nya kontrolluppgifter för cirka två dagar sen. Ringde skatteverket 2 gånger och de sa att tyvärr måste jag skicka in deklarationen på nytt. Men har ännu inte gjort det då det verkar som att många får olika besked och vissa tom utbetalt fastän samma sak hänt dem. Så jag håller hoppet uppe. Helt sjukt detta :(

Ja exakt. Jag deklarerade 20 mars. Sen såg jag att aasa kredit lämnat nya kontrolluppgifter för cirka två dagar sen. Ringde skatteverket 2 gånger och de sa att tyvärr måste jag skicka in deklarationen på nytt. Men har ännu inte gjort det då det verkar som att många får olika besked och vissa tom utbetalt fastän samma sak hänt dem. Så jag håller hoppet uppe. Helt sjukt detta :(

Exakt samma scenario för mig...jag noterade det IGÅR MORSE då jag av en händels gick in på "Deklaration" sidan i Skatteverkets app enkom för att kolla då jag såg att inget var utbetalt från mitt skattekonto... På deklarations sidan stod det just att nya kontrolluppgifter hade inkommit och jag behövde därför skicka in deklarationen igen, vilket jag gjorde i all hast...utan att tänka mig för... :(
Senare igår förmiddag ringde jag skatteverket och då sa dom att utbetalningen hade stoppats just pga. den nyinkomna kontrolluppgiften... och att jag tidigast skulle få skatteåterbäringen i juni... :( SKIT !

Än märkligare är dock att min dotter, som deklararerar för första gången i år likväl inte heller har fått sin lilla återbäring om 2300kr. Hon gjorde det oxå tidigt, har Kivra och hade angett sina kontouppgifter...Nä, min dotter har inga lån, (jag ska jaga skiten ur henne om hon någon gång skulle ta blanco lån utan ett verkligt LEGITIMT skäl :mad:)

Alltså, jag är självklart GLAD för Din sambos skull, men samtidigt blir jag smått bestört över varför det blir så olika för oss som råkat ut för Aasa Kredit... Till mig vidhåller Skatteverket att min deklaration stoppades i hanteringen just pga. att ny kontrolluppgift hade inkommit efter det att jag hade godkänt min deklaration...
Jag har nu ansökt om en "förtidsutbetalning av återbäringen" med hänvisning till att jag har själv gjort mitt yttersta för att säkerställa återbäring nu i april genom att tidigt godkänna deklarationen, har Kivra samt angett kontouppgifter.
Att det sedan har inkommit nya ränte uppgifter, som jag heller inte fått en "blänkare" om, så att jag då således inte har varit medveten om detta och då inte har getts möjligheten att på nytt godkänna deklarationen i tid, hoppas jag ska vara skäl nog för att slippa behöva vänta till utbetalning i juni... MEN jag vet inte... allt verkar hanteras godtyckligt av den handläggaren man "råkar" ut för... Mina skäl är likväl kanske inte starka nog, men som sagt, hoppet är väll det sista som överger en...
Hoppas du får ett positivt besked på detta!

Hoppas du får ett positivt besked på detta!

Tack snälla Du :) Dessvärre, är min förhoppning låg då jag inte kan redovisa de "avsevärt beaktningsvärda skäl" som Skatteverket åberopar såsom dödsfall, emigrering, restförda skulder till KF, etc... men men...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp