Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration 2018

Om jag har förstått det hela rätt (Ställde samma fråga som du dock kom tjejens utslag idag) så kommer du få behålla dom.

Lasseman - Ni hinner väl inte ta dom stålarna va?

Jag ringde till Kronofogden idag och frågade. Hon sa att normalt sett tar dom inga pengar innan den tiden man har fått på sig att betala in har gått ut. Nu hade jag en som gick ut den 4e april, dvs har dom varit förbannat snabba med att skicka in om verkställighet.

Återstår att se om dom pengarna tas eller om jag hinner få hela beloppet från återbäringen...

Någon med insyn som vet om det ska passera några dagar utöver utsatt datum för inbetalning innan de tar pengarna?

Och om skulden som ska vara inbetald den 4e är lägre än beloppet på skatteåterbäringen, får jag resterande belopp utbetalt till mig eller går allt till kronofogden som sen betalar ut eventuellt överskott?

Du får inte fullt nyttjande av dina ränteutgifter. Du har alldeles för liten skattereduktion för underskott kapital i relation till dina ränteutgifter. Jag skulle nog flytta så mkt som möjligt till din partner. Begär att få 20% i handen när återbäringen kommer av det du flyttar över till din partner.

Det är bolånets räntor jag kan överlåta till sambon, ca 20 000 kr. Jag kommer nog att ta bort resten av ränteutgifterna då jag vill inte ha ett underskott.

Visst är det bara räntor för lån man har gemensamt som man kan överlåta till sambon?

Det är bolånets räntor jag kan överlåta till sambon, ca 20 000 kr. Jag kommer nog att ta bort resten av ränteutgifterna då jag vill inte ha ett underskott.

Visst är det bara räntor för lån man har gemensamt som man kan överlåta till sambon?

Helt rätt

Va

Varför vill du inte ha något underskott alls?

Fin fan vad jag längtar efter min skatteåterbäring nu,har deklarerat tidigt i appen så nu den 5e elr 6e april ska den komma. När tror ni den kommer? 5 elr 6e april? Har de nån betydelse vilken bank elr vart man bor?

Självklart hoppas jag på den 5:e, men nu kom ju påsken emellan så jag vet inte om filerna gått iväg till respektive bank som förra året då återbäringen registrerades på Skattekontot redan den 1:a april. Det har ju varit så tidigare år att när det inte går att logga in på Skattekontot håller de på med sina körningar av återbäringen men än så länge kommer jag in. Men jag håller tummarna att vi båda får den 5:e april.:)

Gissar att vi har dom på kontot fredagsmorgonen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp