Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2018

Har man garanterat pengarna på kontot nästa vecka om man gjort allt rätt?

Tror inte någon faktiskt garanterar någonting. Men uppfyller du kraven för återbetalning nu så bör du få pengarna nu.

Tjejen hade skickat in sin deklaration då stod det att någon lagt till ett ränteavdrag "i efterhand" påverkar det hennes utbetalning nästa vecka då?
Hon skickade in den idag och gjorde INGA ändringar.

Undrar vidare också om KFM tar dessa pengarna?
Hon fick utslag om anmärkning/KF skuld igår.

Tjejen hade skickat in sin deklaration då stod det att någon lagt till ett ränteavdrag "i efterhand" påverkar det hennes utbetalning nästa vecka då?
Hon skickade in den idag och gjorde INGA ändringar.

Undrar vidare också om KFM tar dessa pengarna?
Hon fick utslag om anmärkning/KF skuld igår.
Vet inte när de betalas ut, men KFM tar inte pengarna förrän någon av långivarna begärt verkställighet.

... och det tar väl iallafall ett par veckor antar jag?

... och det tar väl iallafall ett par veckor antar jag?
Ja, jag har för mej att man får hem ett brev med inbetalningskort när skulden är fastställd och därefter har man 14 dagar att betala skulden på.

Hej! Jag satt och laborerade lite med mina ränteutgifter och minskade dessa för att se vad som skulle ske. Kunde dra ner ränteutgifterna väldigt mycket innan det skedde någon ändring i posten ”att betala”. Är det fel på skatteverkets skatteuträkning eller inte?

Tjena! Har hemska 90 000 ca i underskott. 383 000 i årsinkomst. Tänkte dra ner underskottet till runt 20 000. Har dock två frågor om någon vet:

1. Är det som står i underskott bara räntor man har betalat på lån etc? Det är inte skatten som också blandas in i det? Så drar jag ner till 20 000 så blir det väl inte så att jag drar ner för mycket och behöver betala in något i efterskott utan bara att jag inte får ut lika mycket i räntereduktion?

2. Förra året hade jag bara 4000 i underskott, alltså har både mitt underskott och lån ökar kraftigt under 1 års tid även om jag drar ner underskottet till det mer samlingslånvänliga 20 000(spelmissbruk). Hur tror ni bankerna ser på det?

Hej! Jag satt och laborerade lite med mina ränteutgifter och minskade dessa för att se vad som skulle ske. Kunde dra ner ränteutgifterna väldigt mycket innan det skedde någon ändring i posten ”att betala”. Är det fel på skatteverkets skatteuträkning eller inte?
Ska du få tillbaka pengar enligt grundberäkningen i deklarationen, dvs om du inte ändrar något alls?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp