Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2018

Du kan ju i 5 6 år efter begära omprövning så får du igen pengarna då
Hm..undrar om det visar sej på nåt sätt i nästa deklaration för 2018 som påverkar UC scoren om man lyckas få tillbaka pengar fr säg 2014 och 15?

Får man fråga just HUR man "kvittar" sitt dåliga underskott mot det man ska få tillbaka? Involverar det inte att skriva in felaktiga uppgifter till skatteverket? För jag fattar inte hur man går tillväga.

Får man fråga just HUR man "kvittar" sitt dåliga underskott mot det man ska få tillbaka? Involverar det inte att skriva in felaktiga uppgifter till skatteverket? För jag fattar inte hur man går tillväga.
När deklarationen blir tillgänglig kan du göra ändringar. Du kan göra så att du får tillbaka mer pengar oxå men då fastnar du nog i nåt filter att du skall kunna redovisa uppgifterna. Deklarerar du till Skatteverkets fördel går nog allt genom vilket du gör om du bränner inne stålarna.
Du bara ändrar underskottet å sen trycker på en knapp å ser hur mkt återbäringen förändrats.. Bara justera tills du är nöjd.. Tror man kan ändra så man åker på restskatt oxå.. Kanske är värt det oxå.. Upp till 2000 kr i skuld kan du ha pp skattekontot utan att behöva betala in.. Läggs på ca 20kr i månaden som ränta bara.

Senast ändrad:
TourettesGuy: så låt säga att jag har ett underskott på 25000 kr. Detta är baserat på den ränta jag betalat in under året. Om jag ändrar uppgifterna så att mitt underskott blir säg 2500, betyder inte det att jag tar bort räntekostnader och alltså redovisar fel uppgifter till skatteverket? Skulle jag kunna bli dömd för skattefiffel om min deklaration blir granskad och de ser att jag tagit bort en massa ränta som jag egentligen ska redovisa?

D e som en bankrånare kommer in i banken å slänger en väska full med egna pengar över disken å flyr.. Svårt å dömmas för det tror ja.
Ränteutgifterna finns reggat ändå när bankerna redovisar in men du minskar inte ränteutgifterna utan du säger du har ett öberskott som imte är redovisat och på så vis kvittas det. Tror inte man behöver redovisa vad överskottet kommer ifrån sålönge su inte tjänar pengar på det.

Hm..undrar om det visar sej på nåt sätt i nästa deklaration för 2018 som påverkar UC scoren om man lyckas få tillbaka pengar fr säg 2014 och 15?

Varje års taxering är som sitt eget väsen. Om du av någon oklar anledning får anledning att ompröva din taxering från 1996 så är det möjligt om kammarrätten beviljar resning i taxeringsfrågan. Den ändring som sedan görs är inget som kommer synas på någon upplysning alls få 1996 års siffror helt enkelt inte finns med.

Finns inget krav att ta upp ränteuppgifter i deklaration. Att de finns med där med automatik är ju en tjänst som infördes väl för inte allt för länge sedan. Tidigare fick man ju uppge alla ränteuppgifter själv.

TourettesGuy: så låt säga att jag har ett underskott på 25000 kr. Detta är baserat på den ränta jag betalat in under året. Om jag ändrar uppgifterna så att mitt underskott blir säg 2500, betyder inte det att jag tar bort räntekostnader och alltså redovisar fel uppgifter till skatteverket? Skulle jag kunna bli dömd för skattefiffel om min deklaration blir granskad och de ser att jag tagit bort en massa ränta som jag egentligen ska redovisa?

Du har ingen skyldighet att ta del av alla avdrag du har rätt till.

Hej,

Har cirka 380 000 i årsinkomst och 34 000 i underskott.

14 000 att få tillbaka. Hade suttit fint med dom. Jag har dock för avsikt om att söka ett större bolån med en medsökande på en av storbankerna.

Har alltså inget bolån idag, men har för avsikt att söka till sommaren. Hur påverkar ett underskott på 34 000 kr här? Borde jag skita i skatten och skriva av?

Tror jag ska skruva ned underskottet men kan någon med erfarenhet förklara hur det fungerar. Kan man göra det när inkomstdeklarationen öppnar nu i mars? Hur gör man?

När man gör det, får man beslut/besked i kivra eller skickas det till folkbokföringsadress?

Uppskattar all hjälp, tack

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp