Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2018

Jga pratade med Skatteverket om detta och enligt dem måste de få in underlag från mig från den danska banken på de belopp jag yrkade ränteavdrag för.

Som rubriken lyder...

Jag har räknat på mina totala ränteutgifter under förra året.. har över 110 000 kr i ränteutgifter :( skitlån med hög ränta på flera, ett under att man fortfarande går runt...

Men min fråga är, dessa 110 k är det hela summan som blir mitt totala underskott?? :O

Och av dessa 110k kan jag räkna med 30 % tillbaka på beloppet till 100k och 20 % till resten? isåfall borde summan jag får tillbaka bli ca 33k.. får jag ut hela det beloppet eller kan det minska av några orsaker?

Tacksam för svar.
Spydiga kommentarer undabedes tack!

Det kan minska om du har inkomster av kapital och om arbetsgivaren inte dragit skatt i rätt omfattning

Är det någon som har en upplevd erfarenhet hur kreditbetyget påverkas direkt efter när deklarationen syns på UC? Erfarenheter hur det såg precis innan och direkt efter när dels inkomst ändras men även underskott av kapital.

Har fått en massa meddelanden från de olika aktörerna i stil med "information om uppgifter lämnade till Skatteverket" och "avdragsgill ränta" följt av en summa. Är den summan alltså vad jag kommer få tillbaka på skatten?

Det är 30% på ränteavdrag upp till 100.000 kronor är det över 100.000 kronor i räntor är det 21% som gäller

Ok men vad är det för summor som står angivna? Det är ju sånt som kommer vara redan ifyllt i deklarationen så jag undrar är de angivna summorna vad jag kommer få tillbaka?

Nej de belopp du fått angivna är vad du betalat i ränta till dina långivare och de sammanlagda summorna av alla avdrag får du tillbaka 30% av.

RÄNTEAVDRAG
Ränteavdrag eller räntereduktion betyder att du får dra av 30 procent av dina ränteutgifter i deklarationen om du lånat pengar. Ränteavdraget görs mot din sammanlagda skatt på inkomst och gäller alla typer av lån, alltså både blancolån (privatlån) och bolån. Du kan dra av 30 procent av utgifterna upp till 100 000 kronor. Om dina avdrag överstiger 100 000 kronor på ett deklarationsår så får du bara göra ränteavdrag på 21 procent på det belopp som överstiger 100 000

Senast ändrad:
Ni som fått godkänt, hur lång tid tog det innan ni kunde se att det betalats på era skulder hos kfm?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp