Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Debts coz of gambling problem

I have been reading this site for years and it actually helped me a lot. It’s informative and sometimes you could relate on how people are going through or been through!

My story is like this. Started gambling when my relationship was getting downhill! Married to alcoholic and abusive man. All the negative emotions turned into gambling. (Emotional gambler as they say) Managed to create debts for 273 000 kr (as of now) between 2016-2018! I decided to just leave everything to KFM. I started my löneutmätning Febuary 2018 by that time pay almost 6k every month. (yes it was too high) I have been working my ass so I could still have some money left in my account. Applied for skuldsanering but got denied. Now I change job, left my asshole husband, moved to different town, went to therapi for my gambling problem. Which is by the way Im almost 1 year free from gambling! Woot woot!!

I see that some people here was like me who got addicted to gambling until it got out of control. All I can say is this! You will never ever win on it. It will just put you more in a critical situation until you cannot take it anymore. The money that you loose will never be won in gambling, it will just put you more debts. Borrowing money or finding an easy loan will not help you solve your problem. Your desperation to get more money will end up on taking loans with so high interest and that will put you more in a critical situation. Trust me when I say taking loan to pay another loan will never ever work out! Or taking sms loan for easy money coz youre chasing the lost of your whole month salary thinking maybe this time it will win. That is a big fantacy of a gambler.

Tips:
*Put a K-9 web protector ( it will block all gambling sites)

*If you really want to be open and transparent to your family that you stop your gambling. Download accountable2you software and put your family members or really trusted friend on it. (Cost like 120kr/month). They will see which websites you do visit ;-) and which apps you are using most. MEANS NO MORE LIES! :)

* Learn to let go ( your debt is already there and you cannot change that anymore. WORK hard and PAY!

*Self control ( the hardest but when you overcome it, it is worth it!) You will just laugh on your stupidity later on.

*Know your trigger points and leave the toxic people, avoid the stressors.

* The therapy helps but it is all up to you and your determination to stop.

*Let your self be sorrounded by possitive people.

Riktigt bra inlägg.

Synd att det är på engelska bara.

Jag har läst den här sidan i åratal och det hjälpte mig faktiskt mycket. Det är informativt och ibland kan man berätta om hur människor går igenom eller har gått igenom!

Min berättelse är så här. Började spela när mitt förhållande var på väg nedåt! Gift med alkoholist och missbrukande man. Alla negativa känslor förvandlades till spel. (Emotionell spelare som de säger) Lyckades skapa skulder för 273 000 kr (som nu) mellan 2016-2018! Jag bestämde mig för att bara lämna allt till KFM. Jag började min löneutmätning februari 2018 när jag betalade nästan 6k varje månad. (ja det var för högt) Jag har jobbat min röv så jag kunde fortfarande ha lite pengar kvar på mitt konto. Ansökte om skuldsanering men blev nekad. Nu byter jag jobb, lämnade min rövhål, flyttade till annan stad, gick till therapi för mitt spelproblem. Vilket är förresten nästan 1 år fri från spel! Woot woot !!

Jag ser att vissa människor här var som jag som blev beroende av spel tills det blev ur kontroll. Allt jag kan säga är detta! Du kommer aldrig att vinna på det. Det kommer bara att sätta dig mer i en kritisk situation tills du inte kan ta det längre. Pengarna som du förlorar kommer aldrig att vinna i spel, det kommer bara att ge dig mer skulder. Att låna pengar eller hitta ett enkelt lån hjälper inte dig att lösa ditt problem. Din desperation efter att få mer pengar kommer att hamna på att ta lån med så hög ränta och det kommer att sätta dig mer i en kritisk situation. Lita på mig när jag säger att ta lån för att betala ett annat lån aldrig kommer att fungera! Eller ta sms-lån för enkla pengar eftersom du jagar det förlorade hela din månadslön och kanske kanske den här gången kommer att vinna. Det är en stor fantasi för en spelare.

tips:
* Sätt ett K-9 webbskydd (det kommer att blockera alla spelwebbplatser)

* Om du verkligen vill vara öppen och öppen för din familj så slutar du ditt spel. Ladda ner accountable2you-programvara och lägg dina familjemedlemmar eller verkligen pålitliga vänner på den. (Kostnad som 120 kr / månad). De kommer att se vilka webbplatser du besöker ;-) och vilka appar du använder mest. BETYR INGEN MER LÖG! :)

* Lär dig att släppa (din skuld finns redan och du kan inte ändra det längre. Arbeta hårt och BETALA!

* Självkontroll (det svåraste men när du övervinner det är det värt det!) Du kommer bara att skratta av din dumhet senare.

* Känn dina triggerpunkter och lämna de giftiga människorna, undvik stressfaktorerna.

* Terapin hjälper men det är helt upp till dig och din beslutsamhet att sluta.

* Låt dig själv omringas av möjliga människor.

Jag har läst den här sidan i åratal och det hjälpte mig faktiskt mycket. Det är informativt och ibland kan man berätta om hur människor går igenom eller har gått igenom!

Min berättelse är så här. Började spela när mitt förhållande var på väg nedåt! Gift med alkoholist och missbrukande man. Alla negativa känslor förvandlades till spel. (Emotionell spelare som de säger) Lyckades skapa skulder för 273 000 kr (som nu) mellan 2016-2018! Jag bestämde mig för att bara lämna allt till KFM. Jag började min löneutmätning februari 2018 när jag betalade nästan 6k varje månad. (ja det var för högt) Jag har jobbat min röv så jag kunde fortfarande ha lite pengar kvar på mitt konto. Ansökte om skuldsanering men blev nekad. Nu byter jag jobb, lämnade min rövhål, flyttade till annan stad, gick till therapi för mitt spelproblem. Vilket är förresten nästan 1 år fri från spel! Woot woot !!

Jag ser att vissa människor här var som jag som blev beroende av spel tills det blev ur kontroll. Allt jag kan säga är detta! Du kommer aldrig att vinna på det. Det kommer bara att sätta dig mer i en kritisk situation tills du inte kan ta det längre. Pengarna som du förlorar kommer aldrig att vinna i spel, det kommer bara att ge dig mer skulder. Att låna pengar eller hitta ett enkelt lån hjälper inte dig att lösa ditt problem. Din desperation efter att få mer pengar kommer att hamna på att ta lån med så hög ränta och det kommer att sätta dig mer i en kritisk situation. Lita på mig när jag säger att ta lån för att betala ett annat lån aldrig kommer att fungera! Eller ta sms-lån för enkla pengar eftersom du jagar det förlorade hela din månadslön och kanske kanske den här gången kommer att vinna. Det är en stor fantasi för en spelare.

tips:
* Sätt ett K-9 webbskydd (det kommer att blockera alla spelwebbplatser)

* Om du verkligen vill vara öppen och öppen för din familj så slutar du ditt spel. Ladda ner accountable2you-programvara och lägg dina familjemedlemmar eller verkligen pålitliga vänner på den. (Kostnad som 120 kr / månad). De kommer att se vilka webbplatser du besöker ;-) och vilka appar du använder mest. BETYR INGEN MER LÖG! :)

* Lär dig att släppa (din skuld finns redan och du kan inte ändra det längre. Arbeta hårt och BETALA!

* Självkontroll (det svåraste men när du övervinner det är det värt det!) Du kommer bara att skratta av din dumhet senare.

* Känn dina triggerpunkter och lämna de giftiga människorna, undvik stressfaktorerna.

* Terapin hjälper men det är helt upp till dig och din beslutsamhet att sluta.

* Låt dig själv omringas

Senast ändrad:
"Låt dig själv omringas av möjliga människor."
"BETYR INGEN MER LÖG!"
"lämna de giftiga människorna"
"Jag har jobbat min röv så jag kunde ..."

Det enda som är värre än inlägg på engelska är inlägg på Google Translate-svenska.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp