Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

De första breven om att skulder är uppsagda börjar ramla in

Nu har två betalningsförelägganden till inkommit till kivra från KF. Det är på skulder som inkasso, intrum, sände till mig för ca 2 veckor sedan. De är verkligen snabba inkassoföretagen att sända in till KF.

Tydligen har man 10 dagar på sig EFTER att man skrivit under delgivningen, vad jag kunnat läsa mig till, att betala eller bestrida.
Efter delgivning sänds påminnelse, säger några, om att skriva under delgivningen. Kommer påminnelse nr 2 efter det men då börjar det blir stor risk för besök vid dörren för delgivning.

För mig låter det som att man kan få ihop 20 dagar från idag att försöka lösa de minsta lånen jag har, om jag inte skyndar mig att skriva under delgivningen och därmed raderar alla möjligheter till det.

Jaha, då har det fortsatt att ramla in brev från KF även idag. Samtliga från skulder som sades upp och hamnade i inkasso nu i mars. De flesta hos intrum. Tror t.o.m två från intrum har sista förfallodag 31 mars....Någon var från Sergel.

Väntar på att 2 till och sista obetalda och uppsagda skulder hamnar hos KF.

Skönt ändå att ha de samlade på ett och samma ställe, när pengar saknas att betala rubbet som ligger på många hundra tusen kronor.

Slänger mig inte på och signerar delgivning, som kF så vänlig önskar att man gör, utan att berätta om att då sätter man igång en klockan som tickar ner och man har endast 10 dagar till(tolkar det som det står: DAGAR, inte vardagar) på sig att betala de minsta lånen.

Jaha, då har det fortsatt att ramla in brev från KF även idag. Samtliga från skulder som sades upp och hamnade i inkasso nu i mars. De flesta hos intrum. Tror t.o.m två från intrum har sista förfallodag 31 mars....Någon var från Sergel.

Väntar på att 2 till och sista obetalda och uppsagda skulder hamnar hos KF.

Skönt ändå att ha de samlade på ett och samma ställe, när pengar saknas att betala rubbet som ligger på många hundra tusen kronor.

Slänger mig inte på och signerar delgivning, som kF så vänlig önskar att man gör, utan att berätta om att då sätter man igång en klockan som tickar ner och man har endast 10 dagar till(tolkar det som det står: DAGAR, inte vardagar) på sig att betala de minsta lånen.
Om du har flera hos intrum? Kan du inte försöka få en ok avbetalningsplan hos dem med fryst ränta

Fortsättning.

Igår och idag kom det in påminnelse och anmodan om betalning av dem som redan sänt vidare till KF, som sedan sänt mig betalningsföreläggande.

Förstår inte riktig poängen. Så fort de sänder vidare till inkasso, vilket verkar vara 90 dagar från det att man slutar betala faktura, sänds det till inkasso som inom 3 veckor sänder in till KF(Sergel och Intrum).

25 mars fick jag betalningsföreläggande från KF på lån som hamnade hos Sergel i början av mars. 26 mars, dagen efter, fick jag påminnelse från SERGEL om att jag fått betalningsföreläggande från KF…. Det är liksom KF som ska sända påminnelse om det, om jag inte hunnit skriva under delgivningen innan de sänder påminnelse. Undrar om Sergel gör detta medvetet för att förvirra. Antagligen.

Har inkasso sänt till KF, har de gett upp det som jag ser det, när det blandat in KF. Då behöver de inte skriva och berätta för mig vad KF gör.

Har glömt att berätat att vartefter breven frpn inkasso kommit in under mars, har brev från UC kommit där de sökt upplysning om min ekonomi.
Ser i forumet att sådant är viktig för många. För mig personligen kunde jag inte bry mig mindre om min UC-score, kan jag inte låna mer pengar någonsin, är det bara en välsignelse som jag ser det. Det jag inte kan spara ihop till, har jag antagligen inte råd med.
Lån blir det bara om jag återigen råkar ut för tanböld följd av fistel, som kan vara livshotande om man har otur och då MÅSTE man fixa pengarna för att gå till tandläkaren genom någon oanvänd kreditkort som skräpar i lådan.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp