Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Daypay har höjt till 10 000 kr

Varför låna så mycket att man inte kan betala tillbaka, att låna för att sedan låta det gå till inkasso är väl inte sunt. Du lånade ju nyss 15.000 varför inte betala andra lån med dem??

Jag tro att du får ingen avbetalning hos inkasso

Varför ska du bry dig din idiot?
Antagligen för att ett sådant beteende drabbar alla andra som vill låna och sedan betala av som det är planerat. När en allt större andel låntagare lånar och sedan direkt släpper det till inkasso blir alla drabbade, dels genom högre avgifter för lånet, men också svårare att när det väl kommer till inkasso få en vettig avbetalningsplan.

Förmodligen kommer det inte dröja så värst länge innan vi får se allt fler lösningar med kreditförmedlare som mellanhand, detta då de kan lägga på hutlösa avgifter som en kreditgivare inte får göra enligt lag. Titta bara på hur TrustBuddy fungerar, där kostar det en saftig slant att släppa det till inkasso direkt.

Dessutom skulle jag bli förvånad om detta inte räknas som någon form av bedrägeri att ta ett lån med direkta planer på att inte ens försöka återbetala utan att istället släppa det till inkasso.

Det kostade 0kr för mitt lån när det gick till inkasso.
Bedrägeri får du nog läsa på vad det innebär.
Att ta ett lån och släppa det till inkasso är fullt lagligt. Annars hade det inte funnits.
Att sedan betala hela beloppet till inkassobolaget eller ha en avbet.plan hos dem är upp till en själv.

Nä, på det vanliga omsökningssms:et fick man besked att man måste söka om på sidan pga nya kreditrutiner. Och där blir det avslag ... Och avslag även på minsta belopp... Så mycket får man för att vara lojal kund och alltid återbetala i tid...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp