De skickar vidare ärendet till tingsrätten.någon som bestridit kfm ärende till dem? Vad händer?
Varför ska du bestrida, är kravet felaktigt?någon som bestridit kfm ärende till dem? Vad händer?
Risken är att det hinner gå till Tingsrätten och då får du stå för de extrakostnader som uppkommer, ca 2.000 kr, eftersom bestridan är felaktig. Jag bestred ett ärende en gång från Avida, eftersom det var felaktigt, det gick ganska snabbt tills att det låg hos Tingsrätten, men Avida hann och dra undan kravet innan dom kom.Hej nej jag är inte med där. Jag ska försöka betala lite nu i slutet av denna månaden och resten nästa. Har gått hem påminnelse och skrivit på med bestrider. Hur lång tid tar det innan det kommer upp i tingsrätten?
Du får en stämningsansökan och blir kallad.. Sen kommer de fastställa skulden och det blir 900 kr dyrare. Sen har du den som en dom och finns då med i lexbase. Men betalar du så drar de tillbaks den och då får du ingen dom. Kruxet är att låter du skulden gå till tingsrätten. Kommer inte Daypay ge sig förrän skulden är fastslagenVad händer sen?