Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dax att slänga in handduken och starta om...

Jag släppte allt till kfm i november/december och löneutmätning började i februari.

Har bara kvar tre gemensamma lån med frun.
Jag svarar inte till långivare utan låter det gå via kfm.

Tycker att det fungerar bra med löneutmätning, gjort en budget som funkar bra. Inget lyxliv men pengar till mat och annat måste. Bättre än att sitta med en massa räkningar som inte går ihop och börja månaden med typ 10 000 kr back...

Känns mycket bättre nu i kropp o själ när löneutmätning startat. Inget pusslande med lån på lån för att lösa lån... Ja ni vet..

Tack för råd och pepp!!

Ja just nu känns allt kaos, men det kommer väl kännas bättre längre fram när jag får grepp om allt. Just den där känslan av att känna ro skulle vara skön.
Det är ju tyvärr tragiskt att det har gått så här långt, men skönt att se att jag inte är ensam.

Lycka till för er också!

Yes!! idag fick jag besked att jag fått inledande beslut på skuldsanering.
Känns super och hoppas nu att allt går hela vägen...

God helg på er alla kämpar!

Åh herregud vad skönt! Det är ju inte så att vi som har det besvärligt har legat på en båt i Bahamas. Utan LIVET kan ställa till det utan att man vill och TROTS att man kämpar allt vad man kan för att hålla näsan ovanför vattenytan.

Håller alla tummar om en bättre framtid för dig! :)

O tack! Bara att hålla tummarna nu..
Har lite funderingar bara på de tre gemensamma lånen jag har tillsammans med frun. De lånen är med i ansökan om skuldsanering.
Står ju nu att jag inte får betala till dessa under inledande.

Men då vi båda står på lånen vad händer för frun??
Banken har säkert fått detta beslut men så de inte börjar strula med frun under inledande?

Nån som vet vad som sker med gemensamma lån när en fått inledande och förhoppningsvis skuldsanering sen?

O tack! Bara att hålla tummarna nu..
Har lite funderingar bara på de tre gemensamma lånen jag har tillsammans med frun. De lånen är med i ansökan om skuldsanering.
Står ju nu att jag inte får betala till dessa under inledande.

Men då vi båda står på lånen vad händer för frun??
Banken har säkert fått detta beslut men så de inte börjar strula med frun under inledande?

Nån som vet vad som sker med gemensamma lån när en fått inledande och förhoppningsvis skuldsanering sen?

Frun måste betala lånen själv både nu och sedan när du fått skuldsanering.

Kunde tro det, men jag betalar dem även nu trots löneutmätning.
Men nu får vi inte betala dem alls efter inledande?
Enligt beslut ska inga skulder betalas nu vid inledande?

När banken får beslutet om inledande får då frun papper från banken att hon får betala själv?

Förstår inte skillnaden om hon betalar samma summa på lånen som jag gör nu?

Lånen är med på ansökan om skuldsaneringen.

Lite trög....

Kunde tro det, men jag betalar dem även nu trots löneutmätning.
Men nu får vi inte betala dem alls efter inledande?
Enligt beslut ska inga skulder betalas nu vid inledande?

När banken får beslutet om inledande får då frun papper från banken att hon får betala själv?

Nej troligen inte, men om ingen betalar kommer banken försöka driva in skulden via din fru

Förstår inte skillnaden om hon betalar samma summa på lånen som jag gör nu?

Lånen är med på ansökan om skuldsaneringen.

Lite trög....
Om du får skuldsanering kommer hon bli ensam på lånen som ni har gemensamt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp