Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dax att slänga in handduken och starta om...

Låt det bara gå, det gör ingen som helst skillnad. Man får inget för att man är snäll och duktig och förnedrar sig lite extra. Det kommer ha samma gång ändå utan att du kontaktar någon.

Det kommer bli bra med tiden. Man vänjer sig ganska fort och för många som haft det svårt är det ju lugnare och mer pengar över när man är hos Kronofogden istället för att låna om och ständigt handskas med massa lånebolag och lån. Det är jobbigt med alla brev som trillar in. Men lägg dom i en pärm i ordning så du har det inför framtiden. Skicka in delgivningskvittona direkt och lägg inget på hög utan öppna direkt och sortera undan. Efter några månader är det här över och du har ditt skuldsaldo och utmätning och inget mer kommer att hända utan du kan återgå till ett mer normalt och lugnt liv.
Tack så mycket,
Det betyder mycket att känna stöd och det gör kvällen lite lättare.

Skönt att du har din bror! Det betyder mycket att kunna berätta för någon om hur det är.

Även om det väntar en svår och tuff tid framöver så tror jag att du kommer att känna dig bättre till mods när du fått en strukturerat plan och slipper jaga nya lån för att betala av på de gamla.

Önskar dig stort lika till! :)

Tack :)
Har idag pratat med en nära vän också och det lättar, om inte stenar, så gruskorn i alla fall.

Det betyder mycket att känna stöd och det gör kvällen lite lättare.
Du kan nog få mycke stöd her. Var inte rädd för å ställa frågor i alla fall.

Jag har personligen erfarenhet med å ha haft löneutmätning i nästan 10 år före det var klart för inte så länge sedan. Det finns flere på forumet som har lång och "god" erfarenhet med det du börjar på nu, så stöd finns :)

Det betyder mycket att ha någon att prata med, att ha någon som lyssnar även det räcker att gå och bära på det själv är skitjobbigt men vissa har inget annat val. Du ska veta att vi dömer ingen och vi delar gärna med oss av våra personliga erfarenheter. :)

Jag har för första gången på lääääänge haft pengar kvar på kontot efter lön och räkningar. Denna månad drogs den första löneutmätningen och det känns faktiskt riktigt skönt! Visst fylls det på hos KFM men det gör inget. Jag har släppt allt förutom tre gemensamma lån som jag och min fru har ihop. Vi har gjort en gemensam budget som vi följer och det går mycket bra. Visst ingen lyxtillvaro direkt men full koll och pengar till mat.

Bara känslan att slippa sitta timmar och våndas varje månad med högen av räkningar för att ändå se att det inte gick ihop sig denna gång heller.. hemskt!!

Det kommer såklart en strid ström av brev men öppna alla, sätt in i en pärm så du har koll på allt. Löneutmätningen tog nog ca två till tre månader innan den kom igång så passa på att lägga undan lite, laga bilen eller vad du nu behöver innan det sätter igång med löneutmätning.

När du fått din uträkning på löneutmätning och den sätter igång spelar det ju ingen roll hur mycket skulder som går till KFM då du alltid får behålla ditt förbehållsbelopp. Gör du bara en budget så kommer det gå kalas!

Skicka in en ansökan om skuldsanering, tar lite tid att få ihop den men kostar inget att prova. Sen tar det såklart tid innan de tittar på den men försök att skicka in den.

Det kommer att ordna sig ska du se "släppallt"!
Kommer kännas mycket bättre att släppa allt, få en löneutmätning och följa en budget.
Funkar i alla fall bra för mig.

Tack Jobaby,
Som jag skrev i mitt första inlägg var det mycket i din situation som påminde om min så det gjorde mitt beslut lite lättare när jag läste hur och vad du gjort.
Vi kämpar på!

Jobaby så ni kan betala dessa lån som står på din fru fast du har lön utmättning? Får man fråga hur mycket dom är på? Min sambo har ett lån som hans pappa oxå står på o vill så klart inte släppa det. Jag här även skuldsanering så nu i mars så höjer dom den med 5500kr i månaden. Och han har ca 32000kr före skatt och jag 23500kr före skatt. Och har en hyra på 8833kr och jag betalt underhåll för ett barn. Och får för ett o barnbidrag. Och har resor med 2000kr så det är inte precis som er men likvärdigt . O när jag försöker räkna på kronofogdens hemsida så då kommer vi klara pappans lån oxå . Men vet ju inte riktigt. Min skuldsanering är klar i sep så är några månader til jag är skuld fri. Men tänkte höra ungefär hur mycket ni får kvar efter mat o. Räkningar om du vill dela med dig. Hur mycket räkningar? Jätte tacksam om du ville dela med dig.

Jag har 14300 kr i förbehålls belopp. Får alltså alltid ut det minus ca 650 kr som dras för a-kassa o försäkring från lönen. Bra förbehålls belopp då jag får för resor till arbetet. Åker 13 mil om dagen.
Frun får ut ca 15500 kr.

Räkningar ihop på ca 21500 kr. Inkl hyra på 7000, bensin, telefon o de gemensamma lånen på ca 6500 kr.

Så ca 7500 kr kvar till mat o annat...

Ingen lyx men går runt o skönt att ha koll, måste göra en budget att hålla sig till så funkar det bra

Jobaby, vet inte hur man skickar pm men jag funderar på om du avvaktade att inkasso skulle gå t KF eller om du kontaktade långivare efterhand? Jag kommer (tror jag) att bara låta det vara och börja svara när breven fr KF kommer.

Hej Släpptallt om du ska pm:a så gå in på namnet den du ska pm:a till, där ser du kategorierna Profilsida Starta en konversation Följ Ignorera. Välj starta konversation och du kan då konversera med den personen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp