Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dax att döpa om...

..den här ämneskatogerin (smslån) till "Allt annat än Smslån"..eller??

Tycker som du allt för många både medlemmar och gäster postar inlägg och startar trådar om sådant som inte rör sms lån överhuvudtaget. Dessutom startas fler trådar om samma sak
av samma person som gör det krångligt att svara det känns ju onödigt att svara samma sak i 2-3 trådar.

japp håller fullständigt med.har börjat bli väldigt rörigt överallt.irriterande när man precis svarat för att sen hitta.samma fråga i annan tråd.osv osv.
innan man postar kolla var tråden skall vara.

Tack för er feedback.

Vilka trådar är det ni inte vill ha i avdelningen, lite exempel vore bra.

Angående liknande trådar så är detta en fråga alla forum tampas med. Jag tycker inte man ska ta bort eller låsa liknande trådar, för att:

• Ny info kanske har tillkommit som inte finns en den gamla tråden.
  • Nya medlemmar ser ämnet och kan ge sina svar, ge en annan vinkel.
  • Samma fråga kan ha många olika svar, formulerade på olika sätt.

Tex. :
-Bestrida anmärkning Creditsafe
-Ni med betalningsanmärkningar hur får ni smslån??
-Lite hjälp sökes, vivus av-delbetalning
-Klarnas inkasso
-SMS-lånebolagens dröjsmålsräntor.
-Var ska jag börja? Hjälp!
-snabbsmskredit inkasso??

Det är bara på första sidan...säkert fler som kanske bättre passar in på "Fritt el. "Hjälp!" Alt. en helt ny ämneskategori startas där det enbart handlar om information/frågor om sms-lån(tex. hur dom är, vilka banker som använder, tid det tar att få pengarna, vilket upplysning och dylikt) och inga djupare frågor som vad som händer efter inkasso m.m., då har vi kommit in på ämnet "Fritt" el "Hjälp!"......... kanske EN tråd för varje aktör på nåt sätt?

Tex. :
-Klarnas inkasso

Det är bara på första sidan...säkert fler som kanske bättre passar in på "Fritt el. "Hjälp!" Alt. en helt ny ämneskategori startas där det enbart handlar om information/frågor om sms-lån(tex. hur dom är, vilka banker som använder, tid det tar att få pengarna, vilket upplysning och dylikt) och inga djupare frågor som vad som händer efter inkasso m.m., då har vi kommit in på ämnet "Fritt" el "Hjälp!"......... kanske EN tråd för varje aktör på nåt sätt?

Allt du tar upp utom om Creditsafe och Klarna handlar ju om sms-lån. Det kan knappast bara få handla om att pumpa ut information och uppmuntra folk att ta massa lån. Tvärtom bör det starkt ifrågasättas.

Skönt också att du själv la in en sådan här tråd under delkategorin sms-lån, du lever som du lär gubben.

Allt du tar upp utom om Creditsafe och Klarna handlar ju om sms-lån. Det kan knappast bara få handla om att pumpa ut information och uppmuntra folk att ta massa lån. Tvärtom bör det starkt ifrågasättas.

Skönt också att du själv la in en sådan här tråd under delkategorin sms-lån, du lever som du lär gubben.

1-0 till KRYSS! :)

LOL...gubbe vette fan... :cool: hade ja lagt in det här nån annanstans hade ni ju inte läst det.. Bullseye! Precis så tänker ju alla som skriver på sms-lån sidan...därför hamnar det en massa som inte har med sms-lån att göra där...
Och ni har fel...alla trådar ja skrev skall vara i "Övrigt"-katogerin, av-del-inkassobetalningsfrågor och "hur folk med anm. får lån?" har lixom passerat en gräns som jag tycker "sms-lån" kat. handlar om...och en person skriver uttryckligen "Hjälp!" i sin tråd...den skall ju givetvis vara i "Övrigt/Hjälp!" Vill jag få info om "sms-lån" vill ja väl inte läsa om en individ som behöver hjälp...

Ska man hålla på att ifrågasätta sms-lån är väl detta inte rätt forum...el skoja du bara?

Kan ju tillägga att nästan alla inlägg i "Kreditkort" och "Större lån" är på rätt plats...trist att det inte är samma ordning i "Sms-lån".

Senast ändrad:
Tex. :
-Klarnas inkasso

Har funderat på det här senaste veckan och inte kommit fram till något beslut direkt. Det är en svår nöt. Alla trådarna ovan skulle passa i ett nytt forum, kallat inkasso (förutom nr2 den passar i smslån-forumet tycker jag).

Problemet ligger i vart detta tar forumet, inkasso har inte så mycket med lån att göra alla gånger. Ett nytt forum skulle öppna för fler trådar om andra typer av inkasso, och jag undrar om detta är vårt område. Känns som fattigariddare är bättre där.

Förstår att det är en svår nöt, speciellt när det inte är så mkt nya aktörer nu för tiden... Nu hamnar bra trådar om "bra" sms-långivare långt bort i kategorin.
Enda ja kan tänka mig skulle vara att man nålar fast en tråd för varje sms-långivare så alla frågor även inkasso m.m hamnar i i en tråd...sen kan sånna här random frågor/uttalanden fortsätta vara i trådar under alla nålade trådar... Sen såklart flyttas de nålade trådarna(sms-låne aktörerna) högst upp som någon senast gjort ett inlägg i. Då ser man iaf tydligt att det handlar om tex. Mobillån.se eller Creditum.se osv... Kommer det någon ny aktör lär det ju skrivas mkt om den så den kommer ju vara högt upp...vill man så är det lätt att scrolla ner för att se alla på rad lixom och hitta den man vill skriva om/fråga om eller leta i tråden efter svar innan man frågar..
Säkert inte helt optimalt heller av någon anledning, kanske för att det är så många aktörer och nållistan väldigt lång... men så här på rak arm skulle det se bra ut å vara mer ordning speciellt när nålade trådarna flyttas sinsemellan då nån skriver nåt i en tråd...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp