Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Danske Bank, öppnakonto

Ringde Danske Bank nu och ja, dom låter alla öppna konto men man tar FULL UC vid öppnandet av ett nytt konto.

Nej jag har ingen betalningsanmärkning.

Jag förstår inte varför de måste ta full UC för att man ska byta bank?!?
De förstör ju bara!

Frågade också det.
Svaret är att dom vill "lära känna sin kund"

Jag sökte dit i höstas när jag bara ville bli av med allt gammalt från nordea.

Men blev nekad så dom tog UC på mig

Numera får ingen av dom vanliga bankerna neka dig att öppna ett konto (såvida du inte ägnar dig åt säg penningtvätt typ) däremot så har dom full rätt att ta en UC.

Hej!

Vi har nu prövat din ansökan gällande Kontopaket Danske Silver men måste tyvärr avslå
den på grund av dina ekonomiska förutsättningar. Du är naturligtvis välkommen att ansöka
på nytt om dina förutsättningar förändras.

Kopia av kreditupplysningen skickas till dig från UC AB.

Kändes som att man var tvungen att ta något paket för att bli kund o öppna konto där

Hej!

Vi har nu prövat din ansökan gällande Kontopaket Danske Silver men måste tyvärr avslå
den på grund av dina ekonomiska förutsättningar. Du är naturligtvis välkommen att ansöka
på nytt om dina förutsättningar förändras.

Kopia av kreditupplysningen skickas till dig från UC AB.

Kändes som att man var tvungen att ta något paket för att bli kund o öppna konto där

Ett kreditkort på 50 000 ingår i "silverpaketet", så ett avslag var nog inte så förvånande. Man måste inte välja ett paket.

Danske start verkar vara utan kreditkort

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp