Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dags För Förändring - På riktigt!

Hej,

Total skuldsättning: 630.000:- fördelat på 4 lån (tot ca 9.000:- i mån på lån)
Årsinkomst: 520.000
Ingen KF eller anmärkningar
27 år

Dem senaste 8 åren har jag varit gränslös när det kommit till pengar vilket resulterat i att jag hamnat på skulder upp till 630.000. För två år sen så gjorde jag en förändring och kom ner till ca 450.000:- i skulder. Jag jobbade ihjäl mig och var totalt körd ner i botten, vilket resulterade i en sjukskrivning. Det blev då tyvärr en del lån under denna period och jag hamnade tillbaka i fällan. Jag är så besviken på mig själv fortfarande idag, men jag ska ta om nya tag nu och lovat mig - Ta tag i mitt konsumtionsberoende, har ni några tips på vart man kan vända sig? Kan budget/skuldrådgivare hjälpa med detta?

Jag har fortfarande råd att betala mina lån och aldrig hamnat i en situation där jag inte kan betala längre. Jag har mest ångest att jag inte får ner skuldbeloppet och jag har nya strategier denna gång.

- Inte jobba ihjäl och låta ta den tid det tar. Så länge jag inte är hos KF, har nån anmärkning eller har ostabilt jobb så måste jag kunna njuta av livet och ta vara på min hälsa.

- Berätta för min partner. Det här inte hållbart att undanhålla detta. Jag har funderat på att berätta detta snart, men jag önskar gärna tips från er hur jag ska gå tillväga. Jag är dock helt insatt på att min partner kommer att lämna mig, Jag vet hur mycket h*n hatar allt med skulder att göra. Men samtidigt tror jag sveket att jag ljugit såhär länge och förstör våra framtidsplaner väger upp att h*n kastar in handduken. Förståeligt. Jag skäms något extremt mycket och jag får hjärtklappning av att tänka tanken. Tips hur jag ska gå tillväga tas gärna emot eller om ni har egna erfarenheter.

- Ta hjälp. Hur vet jag inte, men jag känner att jag behöver prata med någon. Tips mottages gärna.

Jag hoppas ni vill följa min resa i denna tråd. Jag kommer försöka uppdatera löpande.

1177 borde ha info om var du kan få hjälp. Du kan och kommer fixa det här. Bra plan att inte jobba ihjäl dig! Följer…

1177 borde ha info om var du kan få hjälp. Du kan och kommer fixa det här. Bra plan att inte jobba ihjäl dig! Följer…
Tack så mycket.
Hittade dock tyvärr inget på 1177. Drömmen vore att få prata med någon som gått igenom exakt samma sak…. Antar att sånt är svårt att hitta

Tack så mycket.
Hittade dock tyvärr inget på 1177. Drömmen vore att få prata med någon som gått igenom exakt samma sak…. Antar att sånt är svårt att hitta
Tvärt om. Du har hamnat helt rätt. Dem du vill prata med finns precis här på forumet. Med liknande situationer.
Men du betalar själv 9000kr/mån och har inget med KF att göra och hållit dig flytande utan anmärkningar eller inkasso.
betalar du 9000kr/mån i 60 månader (5 år) så landar du på 540.000kr inbetalt. Samma tid gäller för en Skuldsanering eller ännu längre med en löneutmätning med högre belopp då jag hör att du verkar ha betalningsutrymmet. Arbeta, betala nära 5-6 år så är skulden borta. Amortera extra vid skatteåterbäring, semesterersättning och ö.t. Detta går vägen sålänge du inte har hutlösa räntor och slutar överkonsumera. Och detta är best case scenario på egen hand hur det än ter sig är det bara avsätta 5-6 år till detta.

Kan du speca upp dina 4 lån?

Banknamn - Storlek - Månadskostnad - Ränta

Jämkar du idag?

Tvärt om. Du har hamnat helt rätt. Dem du vill prata med finns precis här på forumet. Med liknande situationer.
Men du betalar själv 9000kr/mån och har inget med KF att göra och hållit dig flytande utan anmärkningar eller inkasso.
betalar du 9000kr/mån i 60 månader (5 år) så landar du på 540.000kr inbetalt. Samma tid gäller för en Skuldsanering eller ännu längre med en löneutmätning med högre belopp då jag hör att du verkar ha betalningsutrymmet. Arbeta, betala nära 5-6 år så är skulden borta. Amortera extra vid skatteåterbäring, semesterersättning och ö.t. Detta går vägen sålänge du inte har hutlösa räntor och slutar överkonsumera. Och detta är best case scenario på egen hand hur det än ter sig är det bara avsätta 5-6 år till detta.
Det här behövde jag verkligen höra efter en riktig skit dag då jag berättat för alla mina nära och sambo. Det är en jobbig dag idag.
Tack så mycket återigen - nu ändras livet på riktigt.

Kan du speca upp dina 4 lån?

Banknamn - Storlek - Månadskostnad - Ränta

Jämkar du idag?
Jag jämkar inte idag.

1. Lendify (Numera Morrow): 209.000:-. Ränta 13%. Månadskostnad 3304:-

2. DNB Finans: 330.000:-. Ränta 9%. Månadskostnad 3936:-

3. Coop Med Mera: 35.000:-. Ränta 10.9%. Månadskostnad 537:-

4. Collector: 59.756:-. Ränta 17%. Månadskostnad 1.016:-

Jag tar månadskostnaden för dem jag hade förra månaden. Nu kanske de går ner några kronor med tanke på ränteläget.

DNB finans, är det en bil eller liknande? Kanske sälja denna och köpa en billigare isåfall?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp