Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dags för en samlingslån ansökan

Just underskott har blivit förstorat här på forumet enligt mitt tycke. Underskott kan absolut ses som negativt men det spelar en mikroskopisk del i en ansökan där belåningsgrad, inkomst, ff, krediter osv spelar en betydligt större roll.
Jag fick 7 erbjudanden i våras hos lendo och då har jag 140k i underskott

Vad hade du får förutsättningar när du sökte ?

Just underskott har blivit förstorat här på forumet enligt mitt tycke. Underskott kan absolut ses som negativt men det spelar en mikroskopisk del i en ansökan där belåningsgrad, inkomst, ff, krediter osv spelar en betydligt större roll.
Jag fick 7 erbjudanden i våras hos lendo och då har jag 140k i underskott

Vad var dina förutsättningar då?

Fast nästan alla talat om och visar på att underskott visst visar på att möjligheten att få lån minskar. Jag är en av dom. Tjänar bra. Men har också ett ordentligt underskott av kapital. Vilket betyder att jag måste minska mina krediter där jag betalar mkt ränta på för att minska mitt underskott = större möjlighet för samlingslån.

Fast nästan alla talat om och visar på att underskott visst visar på att möjligheten att få lån minskar. Jag är en av dom. Tjänar bra. Men har också ett ordentligt underskott av kapital. Vilket betyder att jag måste minska mina krediter där jag betalar mkt ränta på för att minska mitt underskott = större möjlighet för samlingslån.
Det där stämmer bara inte. Att Du inte får samlingslån har inget med ditt underskott att göra till 90%. Du är förmodligen överbelånad eller något

Jag skulle vilja lyfta fram en annan parameter. Storleken på lånet.
Såhär.

Jag tjänar 1.000.000. Jag har få UC-förfrågningar (2-3 st) inga anmärkningar eller något hos KFM. Betyget hos UC har legat på mellan 0.4% och 0.6%.

MEN (!) trots detta har jag 3-4 gånger fått exakt - 0 bud.

Anledningen har varit att jag har synliga lån på 850.000 (give or take) så trots att jag har 85% belåning av årslönen har jag fått kalla handen direkt och det har & göra med att jag har så hög blancobelåning.

Såhär.

Jag tjänar 1.000.000. Jag har få UC-förfrågningar (2-3 st) inga anmärkningar eller något hos KFM. Betyget hos UC har legat på mellan 0.4% och 0.6%.

Anledningen har varit att jag har synliga lån på 850.000 (give or take) så trots att jag har 85% belåning av årslönen har jag fått kalla handen direkt och det har & göra med att jag har så hög blancobelåning.

Ja, där en tanke jag med har haft jag har synliga lån på 645 tusen och nu års inkomst på 286 så där är jag med tveksam med att just nu iallafall få ett lån. Både belåningsgrad och högt underskott.

Såhär.

Hur mycket har du sökt varje gång?

350.000 allt som oftast.

Jag vill bara säga TACK, för alla inputs och tankar osv. Jag kommer hoppa att söka samlingslån just nu ska försöka jobba ner mina lån och vänta ut alla ff till sista maj.
Hålla mig i god med de som ger missbrukad kredit om jag åker på vabb pga av corona. Insåg igår att jag har betalat av en inkasso som var på 3500 varje månad så blir 3500 som jag kan beta av på annat nästa månad ^^ , och i påsk kommer skatten och får säkert en slant tillbaka som jag kan lägga på lånen, och vips så är vi i maj månad :D hade de inte varit för er så hade jag garanterat sökt ett lån och säkert. Nu kör vi mot ett bra 2021 och ett bättre år ekonomiskt! <3

Jag vill bara säga TACK, för alla inputs och tankar osv. Jag kommer hoppa att söka samlingslån just nu ska försöka jobba ner mina lån och vänta ut alla ff till sista maj.
Hålla mig i god med de som ger missbrukad kredit om jag åker på vabb pga av corona. Insåg igår att jag har betalat av en inkasso som var på 3500 varje månad så blir 3500 som jag kan beta av på annat nästa månad ^^ , och i påsk kommer skatten och får säkert en slant tillbaka som jag kan lägga på lånen, och vips så är vi i maj månad :D hade de inte varit för er så hade jag garanterat sökt ett lån och säkert. Nu kör vi mot ett bra 2021 och ett bättre år ekonomiskt! <3

Ett jätteklokt beslut tycker jag! Du fixar detta!
Planering är A och O . Vet det kan vara jobbigt att bokföra och redovisa sin ekonomi varje månad.
Men det är så värt det att ha koll och sedan betala 49kr/mån för minUC för att ha koll!
Dessa 3500 kr som du får över framöver är ju superbra att använda till att betala av mer.
Kanske spara något också? Om du åker på ännu mer vabb framöver är det skönt att ha några tusenlappar på ett konto till nästa månadsräkningar.

Jag är säker på att ditt 2021 kommer att bli grymt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp