Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dags att styra upp min ekonomi!

Hej forumet! Jag har varit periodiskt spelmissbrukare under snart 10 år. Spelandet har varit ett sätt att minska min existensiella ångest. Dock har spelandet påverkat min självbild och ekonomi extremt negativt. Destruktiva tankar har ätit upp mig inifrån och jag är ganska trött på att försöka hålla upp en fasad inför min sambo, vänner och familj. Sjukt nog har jag lyckats vinna några stora summor pengar ibland vilket gjort att skulderna aldrig stuckit iväg. Dock vet jag att om jag inte styr upp mig nu så kan skulderna lätt skena iväg i framtiden. Räknar man i det stora har jag nog gjort av med mer en 1 miljon under dessa år.

Jag är 36 år och har en fin relation med min flickvän sedan 5 år tillbaka. Min flickvän tror att jag har löst mina spelproblem men faktum är att jag fick ett återfall under pandemin. Jag tar självklart fullt ansvar för min spelmissbruksmentalitet och skyller inte på någon annan en mig själv. Nu känner jag dock både mod och styrka att få ordning på min privatekonomi en gång för alla. Jag har spärrat mig från alla spel och jag hoppas att det här är början på något nytt. Det kanske handlar om en personlig mognad. Men nu får det fan i mig vara nog. Min stora dröm har alltid varit att skaffa barn och köpa ett mysigt torp utanför stan.

Så här ser mitt ekonomiska läge ut just nu. Planen är att fixa ett samlingslån när min UC förbättrats. Gjorde dock misstaget att inte använda Lendo förra gången jag gjorde en låneförfågan vilket resulterade i flera kreditupplysningar vilket påverkat mitt kreditbetyg negativt. Har inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldo hos KFM.

Månadslön: 31000kr

Blancolån: Nordea 21000kr
Sms-lån utan UC Brixo: 2500kr
Snabblån: Ferratum: 15000kr
Klarna: 4594kr

(Båda krediter nästan maxade)
Krediter Nordea Gold: 20000kr
Refunder DNB: 10000kr

UC Score: 5,4 (Mindre bra) - 6 förfrågningar under senaste 12 månaders perioden

Hej forumet! Jag har varit periodiskt spelmissbrukare under snart 10 år. Spelandet har varit ett sätt att minska min existensiella ångest. Dock har spelandet påverkat min självbild och ekonomi extremt negativt. Destruktiva tankar har ätit upp mig inifrån och jag är ganska trött på att försöka hålla upp en fasad inför min sambo, vänner och familj. Sjukt nog har jag lyckats vinna några stora summor pengar ibland vilket gjort att skulderna aldrig stuckit iväg. Dock vet jag att om jag inte styr upp mig nu så kan skulderna lätt skena iväg i framtiden. Räknar man i det stora har jag nog gjort av med mer en 1 miljon under dessa år.

Jag är 36 år och har en fin relation med min flickvän sedan 5 år tillbaka. Min flickvän tror att jag har löst mina spelproblem men faktum är att jag fick ett återfall under pandemin. Jag tar självklart fullt ansvar för min spelmissbruksmentalitet och skyller inte på någon annan en mig själv. Nu känner jag dock både mod och styrka att få ordning på min privatekonomi en gång för alla. Jag har spärrat mig från alla spel och jag hoppas att det här är början på något nytt. Det kanske handlar om en personlig mognad. Men nu får det fan i mig vara nog. Min stora dröm har alltid varit att skaffa barn och köpa ett mysigt torp utanför stan.

Så här ser mitt ekonomiska läge ut just nu. Planen är att fixa ett samlingslån när min UC förbättrats. Gjorde dock misstaget att inte använda Lendo förra gången jag gjorde en låneförfågan vilket resulterade i flera kreditupplysningar vilket påverkat mitt kreditbetyg negativt. Har inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldo hos KFM.

Månadslön: 31000kr

Blancolån: Nordea 21000kr
Sms-lån utan UC Brixo: 2500kr
Snabblån: Ferratum: 15000kr
Klarna: 4594kr

(Båda krediter nästan maxade)
Krediter Nordea Gold: 20000kr
Refunder DNB: 10000kr

UC Score: 5,4 (Mindre bra) - 6 förfrågningar under senaste 12 månaders perioden
Du har alltså under 100.000kr i lån?

Du har alltså under 100.000kr i lån?
Det stämmer.

Så här ser mina månatliga utgifter ut för nästa månad. Några tips eller tankar på hur jag ska gå till väga? Tacksam för all input. Vilken UC-score ska man ha för att få ett dugligt erbjudande?

Brixo: 500kr
Klarna: 4595
Nordea Gold: 1000
Dnb kredit: 1000kr
Ferratum:2000
Nordea lån: 2600

Total summa 11695

Det stämmer.

Så här ser mina månatliga utgifter ut för nästa månad. Några tips eller tankar på hur jag ska gå till väga? Tacksam för all input. Vilken UC-score ska man ha för att få ett dugligt erbjudande?

Brixo: 500kr
Klarna: 4595
Nordea Gold: 1000
Dnb kredit: 1000kr
Ferratum:2000
Nordea lån: 2600

Total summa 11695

Det var ju inte så höga summor. Vad har du för övriga fasta utgifter och hur mycket blir kvar varje månad?

Jag tycker det är rätt sannolikt att du får några erbjudanden på Lendo om du ansöker om 100 000 kr för att samla lån.

Detta eftersom du har en låg skuld och inte en allt för taskig UC score.

Släng iväg en ansökan.

I värsta fall är det bara en extra ff på dig.

Lycka till!

Det var ju inte så höga summor. Vad har du för övriga fasta utgifter och hur mycket blir kvar varje månad?
Åh tack för svar! Jag har inget bolån eller bil. Bor i hyresrätt och betalar tillsammans med min sambo 9600 i hyra och 5000 till vårt gemensamma matkonto samt 1000 kr för el och bredband

Enligt budgeten jag skapade imorse får jag över 875kr per månad. Då har jag inkluderat lite fler övriga utgifter såsom kläder & nöjen. Det är extremt små marginaler. Skulle även vilja lägga in ett sparande på minst 500kr i månaden mest som en symbolisk grej.

Jag fattar verkligen att folk sitter på skuldberg och att det här inte är i närheten. Jag tror dock det handlar om min självbild. Känns som jag aldrig trott på mig själv och min egen ekonomi. "Ekonomi är inte min grej" Har jag använt som ett risigt mantra eller en ursäkt. Spelandet har också blivit ett sätt att föra över ansvarsbördan på slumpen i ett försök att ducka vuxenlivet och det ansvar och beslutsfattande som det för med sig.

Men för nåot år sedan började jag tröttna. Det finns så mycket annat i livet och det här forumet har verkligen hjälpt mig att vilja ta tag i min situation!

Jag tycker det är rätt sannolikt att du får några erbjudanden på Lendo om du ansöker om 100 000 kr för att samla lån.

Detta eftersom du har en låg skuld och inte en allt för taskig UC score.

Släng iväg en ansökan.

I värsta fall är det bara en extra ff på dig.

Lycka till!
Tack för peppen och att du tar dig tid att svara. Det finns verkligen många fina människor därute i vårt avlånga land. Jag är inne på ditt spår. Det som skrämmer mig lite är återfallsrisken i min spelproblematik. Jag arbetar verkligen för att omprogramera min hjärna. Jag har kommit en lång bit på vägen men har haft flera återfall tidigare. Tror dock jag är inne i en ny fas i mitt liv. Börjat läsa mycket böcker och träna på fritiden. Försöker också minska skärmtiden då den ofta är en källa till stress. Hur som haver! Jag tror nog jag ska följa ditt råd. Men kanske att jag väntar en månad till för att eventuellt få ett bättre UC-score.

Fast i för sig om jag samlar lånet och kan betala av mina krediter kanske UC blir galant när några av mina förfrågningar löper ut i nov-dec?

Äntligen sökte jag ett samlingslån på 50 000kr! Mitt lån på 20 000 på Nordea har såpass bra ränta (6,85%) så håller kvar det. Just nu har jag fått dessa erbjudanden

Ica Banken 50 000 lånetid 3 år effektiv ränta 7,59
Northmill 50 000 lånetid 2 år effektiv ränta 7,92

Just nu lutar det åt Northmill eftersom jag planerar att betala av mitt andra Nordea lån parallellt kommande 7 månader och sedan öka amorteringen på det lånet jag tar nu för att få ner avbetalningstiden.

Vad tycker ni?

Äntligen sökte jag ett samlingslån på 50 000kr! Mitt lån på 20 000 på Nordea har såpass bra ränta (6,85%) så håller kvar det. Just nu har jag fått dessa erbjudanden

Ica Banken 50 000 lånetid 3 år effektiv ränta 7,59
Northmill 50 000 lånetid 2 år effektiv ränta 7,92

Just nu lutar det åt Northmill eftersom jag planerar att betala av mitt andra Nordea lån parallellt kommande 7 månader och sedan öka amorteringen på det lånet jag tar nu för att få ner avbetalningstiden.

Vad tycker ni?
Ica går garanterat med på att betala tillbaka snabbare.

Jag valde ICA!

Tanken är att betala av båda mina kreditkort för att sedan säga upp en kreditkort på 10 000. Det andra kortet på 20 000 betalar jag ingen årsavgift för så det behåller jag för akutfall. Tittar även på att ändra mitt bredbandsabonnemang. Betalar 600kr i månaden och borde kunna få ner det till hälften.

Måste på allvar börja förstå pengars egentliga värde. Jag skäms också för hur mitt ekonomiska debacle har påverkat mitt humör och min relation. Jag vet att många här på forumet har gått igenom skuldsaneringar och återbetalningar på betydligt högre belopp. Jag hoppas att ni inte blir provocerade över att jag postar inlägg på mina kanske för er obetydliga skulder. Jag vill bara säga att det är ni som tagit er igenom dessa elddop som har inspirerat mig att ta tag i min situation. Jag hade lätt kunnat hamna i samma situation som er om några år,.

Era forumtrådar påverkade mig och gör så stor skillnad. Ni hjälper andra människor att undvika att hamna i er situation!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp