- Meddelanden
- 24
- Mottagna reaktioner
- 28
- Poäng
- 87
Hej forumet! Jag har varit periodiskt spelmissbrukare under snart 10 år. Spelandet har varit ett sätt att minska min existensiella ångest. Dock har spelandet påverkat min självbild och ekonomi extremt negativt. Destruktiva tankar har ätit upp mig inifrån och jag är ganska trött på att försöka hålla upp en fasad inför min sambo, vänner och familj. Sjukt nog har jag lyckats vinna några stora summor pengar ibland vilket gjort att skulderna aldrig stuckit iväg. Dock vet jag att om jag inte styr upp mig nu så kan skulderna lätt skena iväg i framtiden. Räknar man i det stora har jag nog gjort av med mer en 1 miljon under dessa år.
Jag är 36 år och har en fin relation med min flickvän sedan 5 år tillbaka. Min flickvän tror att jag har löst mina spelproblem men faktum är att jag fick ett återfall under pandemin. Jag tar självklart fullt ansvar för min spelmissbruksmentalitet och skyller inte på någon annan en mig själv. Nu känner jag dock både mod och styrka att få ordning på min privatekonomi en gång för alla. Jag har spärrat mig från alla spel och jag hoppas att det här är början på något nytt. Det kanske handlar om en personlig mognad. Men nu får det fan i mig vara nog. Min stora dröm har alltid varit att skaffa barn och köpa ett mysigt torp utanför stan.
Så här ser mitt ekonomiska läge ut just nu. Planen är att fixa ett samlingslån när min UC förbättrats. Gjorde dock misstaget att inte använda Lendo förra gången jag gjorde en låneförfågan vilket resulterade i flera kreditupplysningar vilket påverkat mitt kreditbetyg negativt. Har inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldo hos KFM.
Månadslön: 31000kr
Blancolån: Nordea 21000kr
Sms-lån utan UC Brixo: 2500kr
Snabblån: Ferratum: 15000kr
Klarna: 4594kr
(Båda krediter nästan maxade)
Krediter Nordea Gold: 20000kr
Refunder DNB: 10000kr
UC Score: 5,4 (Mindre bra) - 6 förfrågningar under senaste 12 månaders perioden
Jag är 36 år och har en fin relation med min flickvän sedan 5 år tillbaka. Min flickvän tror att jag har löst mina spelproblem men faktum är att jag fick ett återfall under pandemin. Jag tar självklart fullt ansvar för min spelmissbruksmentalitet och skyller inte på någon annan en mig själv. Nu känner jag dock både mod och styrka att få ordning på min privatekonomi en gång för alla. Jag har spärrat mig från alla spel och jag hoppas att det här är början på något nytt. Det kanske handlar om en personlig mognad. Men nu får det fan i mig vara nog. Min stora dröm har alltid varit att skaffa barn och köpa ett mysigt torp utanför stan.
Så här ser mitt ekonomiska läge ut just nu. Planen är att fixa ett samlingslån när min UC förbättrats. Gjorde dock misstaget att inte använda Lendo förra gången jag gjorde en låneförfågan vilket resulterade i flera kreditupplysningar vilket påverkat mitt kreditbetyg negativt. Har inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldo hos KFM.
Månadslön: 31000kr
Blancolån: Nordea 21000kr
Sms-lån utan UC Brixo: 2500kr
Snabblån: Ferratum: 15000kr
Klarna: 4594kr
(Båda krediter nästan maxade)
Krediter Nordea Gold: 20000kr
Refunder DNB: 10000kr
UC Score: 5,4 (Mindre bra) - 6 förfrågningar under senaste 12 månaders perioden