Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dags att släppa allt och ansöka om skuldsanering

Min resa börjar idag. Har kämpat hårt de senaste 12 år, men det går inte längre. Även om man får ca 38k efterskatt.

I min värld, mina värderingar och styrkor så fanns det inte något som heter släpp allt, löneutmätning eller skuldsanering. Men med de äckliga grisar överallt som höjer hyror med 10%, höja räntorna med 8% under två år och sen sänka det lilla 0,75%, att inte försöka bevilja bara tillfälliga betalningsplaner så att man betalar ändå halvor eller 70% av månadskostnaderna bara under 5 månader, men nej, alla vill suga blodet. Man blir arg och då släpper man allt utan dåligt samvete.

Kan berätta en annan dag min historia och hela situationen.

Första steget: ta bort alla autogiro.

To be continued..

Min resa börjar idag. Har kämpat hårt de senaste 12 år, men det går inte längre. Även om man får ca 38k efterskatt.

I min värld, mina värderingar och styrkor så fanns det inte något som heter släpp allt, löneutmätning eller skuldsanering. Men med de äckliga grisar överallt som höjer hyror med 10%, höja räntorna med 8% under två år och sen sänka det lilla 0,75%, att inte försöka bevilja bara tillfälliga betalningsplaner så att man betalar ändå halvor eller 70% av månadskostnaderna bara under 5 månader, men nej, alla vill suga blodet. Man blir arg och då släpper man allt utan dåligt samvete.

Kan berätta en annan dag min historia och hela situationen.

Första steget: ta bort alla autogiro.

To be continued..
Lycka till!
Men resa började för drygt ett år sedan, när man väl har bestämt sig så känns allt lättare. Det är lite jobbigt i början när man blir ”jagad” med mail,telefonsamtal och sms, men det avtar så småningom och blir lättare efterhand..

Det tog mig 2-3år innan jag tog steget.
Den dagen jag bestämde mig ansökte jag och tog bort alla autogiro, hade även bytt bank så min lön kom in på en annan bank och den banken jag hade kunde därav inte dra för de lån jag hade där.

Allt har blivit lättare sedan dess, har gått ungefär hälften av tiden för mig. Sedan är jag klar.

Helt rätt !
Lycka till ! Det går ej att förhandla med bankerna alls! Vi försökte men det gick inte.
Vi bestämde oss att släppa allt också.

Senast ändrad:
Tack allihopa! Verkligen. Kan skriva efter imorgon om mina skulder.

Vet inte när det var den sista gången jag satt i soffan i lugn och ro utan att tänka på pengar och skulder. Fu ck that shit. Nu sitter jag enjoying lite pytte och titta på Walk of Shame. Typ gammal film men rolig. Tack och lov att man är frisk, bra hälsa oavsett den psykiska biten av skulder. God jul

Tack allihopa! Verkligen. Kan skriva efter imorgon om mina skulder.

Vet inte när det var den sista gången jag satt i soffan i lugn och ro utan att tänka på pengar och skulder. Fu ck that shit. Nu sitter jag enjoying lite pytte och titta på Walk of Shame. Typ gammal film men rolig. Tack och lov att man är frisk, bra hälsa oavsett den psykiska biten av skulder. God jul
Precis så har vi i senaste typ 10 år !
Man vaknar och lägger sig och tänker bara på skulderna. Mycket psykiskt påfrestande att ha det så hela tiden.
Kan säga efter att vi tog snack med skuldrådgivare och bestämde oss att släppa allt känns plötsligt mycket bättre trots man har en resa framöver MEN en resa utan nya lån! Det är vinst !

Sitter i samma sits just nu, har stressat sönder mig själv i flera månader med magsår och helt enkelt mått piss.
Klara inte av den här psykiska påfrestningen. Helt enkelt betala bara det jag har medsöknade på. Pratat med alla banker deras svar är i stort sätt vi kan inte göra något vänligen betala enligt plan...

Sitter i samma sits just nu, har stressat sönder mig själv i flera månader med magsår och helt enkelt mått piss.
Klara inte av den här psykiska påfrestningen. Helt enkelt betala bara det jag har medsöknade på. Pratat med alla banker deras svar är i stort sätt vi kan inte göra något vänligen betala enligt plan...
Kanske du kan hitta något av intresse i denna tråd om skuldsanering är planen. 8-9 första inläggen är mina.

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/lup-stora-skuldsaneringsguiden.26162/

Hoppas det löser sig för dig. Nackdelen när man blir tvungen att fortsätta betala lån med medsökande när man släpper övriga lån är när det går så långt som till löneutmätning blir det ändå omöjligt att kunna fortsätta betala på de lånen.. så förr eller senare så hamnar man ju efter med de lånen också och den medsökande blir drabbad..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp