Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dags att byta långivare från Remember, ansöka nu?

Så med Sambla får man inte se sina erbjudanden?

Nej, de sköter allt med telefonkontakt som jag förstår det. Mig kvittar det, vill man veta exakt sina alternativ så diskuteras detta med dig, men vill man i lugn och ro bestämma själv så är kanske Lendo (eller Advisa?) bättre. Jag har ju dock haft den här kontakten med Sambla tidigare så känner mig trygg i det. Utan den kontakten förra gången hade jag aldrig gjort en ansökan då och/eller blivit avskräckt av kompletteringarna som krävdes. Kontakten på Sambla är ju säljare, det vet jag, men den kontakten var guld för mig då (och även nu). Inget annat än fullt lån och helst bättre förutsättningar på räntan har varit aktuellt för mig i vilket fall som helst.

Jättebra ränta du fick hos Nordax! Själv bytte jag bort dem då jag hade äckligt hög ränta där. De har en bra sida, enkelt att fixa betalningsfri månad och amortera extra om man vill. Så Grattis!

Jättebra ränta du fick hos Nordax! Själv bytte jag bort dem då jag hade äckligt hög ränta där. De har en bra sida, enkelt att fixa betalningsfri månad och amortera extra om man vill. Så Grattis!

Vi ropar inte hej ännu! Men ja, det var en av de jag hoppades på. Förra gången blev det dock nej då jag hade ett glapp i mitt lönebesked pga semester. Får ju inga betalda semesterdagar, de får jg direkt på lönen.

Okej, hoppas det går vägen den här gången då. Jag hade 11,9 i ränta hos Nordax men fick 5,2 hos Collector.

Både Instabank och Nordax sa tyvärr nej efter mina lönespecifikationer, tråkigt. Fick dock erbjudande av Remember på 350 000 fast att jag sökte 223 000, vet inte förutsättningarna än, men lutar åt att jag söker förlänger lånet för att få ned månadskostnaden just nu. Sen söker jag vid nästa tillfälle som jag får.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp