Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dags att ansöka om skuldsanering och min resa

Undrar om skulden till CSN blir vilande under tiden man evt har skuldsanering eller om man ska följa den bet.plan man får och denna ska betalas med det förbehållsbelopp man får? Eller kan man alt få betala mindre till CSN under dessa år man har utmätning/skuldsanering?
Finns väl 2 alternativ som jag tolkat det.
1. Den pausas undertiden du har sanering.
2. Du får utrymme att betala det i din betalplan. - Detta har jag dock aldrig sett/hört talas om mer än teoretiskt.

också en liten notis, har du något som är förfallet så saneras detta, dvs om något ligger hos KFM redan från CSN. Så saneras denna summa bort.

Så , nu har jag skickat in om skuldsanering. Skönt att ändå ha bra koll på allt, så det gick rätt fort att fylla i.
Nu är det bara vänta lääääänge då!. Men men om jag får den här chansen, är det fan ett nytt liv som väntar.

Nu ska vi ansöka om skuldsanering i nästa vecka.
Som det ser ut nu så har jag evt ett vikariat på gång. Det innebär en anställning i vilket fall under första året. Sedan har jag också möjlighet att stämpla och har inkomstförsäkring.

Mina skulder
Collector 471.865 kr ( blanco )
Nordax. 234.767 kr (blanco )
Remember 338. 688 ( blanco)
Avarda 10.927 ( kredit )
Brixo 14. 457 ( blanco )

TOTALT: 1 070 704 kr
Ca per månad 15.000 kr

( CSN 210 000 . ska börja betalas tidigast jan - 27 )

Jag har inga anmärkningar , inget hos KF. I slutet av februari är den första månaden ever i mitt liv som jag INTE kan betala mina lån/krediter. Detta är väldigt svårt för mig att acceptera. =/

Har lite frågor!

Undrar om skulden till CSN blir vilande under tiden man evt har skuldsanering eller om man ska följa den bet.plan man får och denna ska betalas med det förbehållsbelopp man får? Eller kan man alt få betala mindre till CSN under dessa år man har utmätning/skuldsanering?

Någon som har erfarenhet av dessa lånegivare ovan och hur snabba dessa är på att skicka ut inkasso sedan vidare till KF ?
Lycka till! Men 15k i kostnader på blanco över miljonen låter väldigt lite,du måste betala av det lägsta å säkert 15-25 åriga plan?

Lycka till! Men 15k i kostnader på blanco över miljonen låter väldigt lite,du måste betala av det lägsta å säkert 15-25 åriga plan?

Det är ca 12 år kvar på dessa i totalen. Jag amorterar / betalar ränta utifrån det längsta som går.
När jag tjänande bra så lyckades jag förhandla ner räntorna. Precis innan pandemin. Annars hade det nog sett ännu värre ut nu, eftersom räntorn dessutom har ökat under inflationen , men nu gått tillbaka lite igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp