Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dagliga kreditregistret, Komplett bank

Ah, får kanske se det på någon upplysning så småningom.
Låter som bra grej för att minska skuldsättning men borde rimligen bli hatad som pesten här då det inte längre går att frissa till kreditbetyg genom att betala ner över månadsskiftet

Sen samtidigt så hindrar det ju inte folk från att betala in allting på måndag - söka ett lån på onsdagen - ta ut krediterna man har betalat på fredagen.

Så det gör ju absolut ingen skillnad utifrån den aspekten mer än att det tidigare var kopplat till ett visst datum (sista i en månad) medan du nu i såfall får ändra om lite bara.

Ah, får kanske se det på någon upplysning så småningom.
Låter som bra grej för att minska skuldsättning men borde rimligen bli hatad som pesten här då det inte längre går att frissa till kreditbetyg genom att betala ner över månadsskiftet
Det går fortfarande. Nyttjandegrad på befintliga krediter uppdateras fortfarande en gång i månaden. Detta är uteslutande nya krediter och lån.

Det går fortfarande. Nyttjandegrad på befintliga krediter uppdateras fortfarande en gång i månaden. Detta är uteslutande nya krediter och lån.
Men om det uppdateras löpande framgår det väl ändå nyttjandegrad? Har man kredit på 10000, och just en onsdag är det nyttjat med 3400kr, så bör man kunna räkna ut att det är 34%?

Men om det uppdateras löpande framgår det väl ändå nyttjandegrad? Har man kredit på 10000, och just en onsdag är det nyttjat med 3400kr, så bör man kunna räkna ut att det är 34%?
Jag tror inte riktigt jag förstår hur du menar nu. Det dagliga kreditregistret är alltså endast ett register med nytagna krediter och lån där summa och datum framgår. Denna skall enligt UC uppdateras på daglig basis. Den krediten eller lånet kommer därefter fungera som vilken kredit som helst där nyttjandegrad uppdateras en gång per månad.

Jag tror inte riktigt jag förstår hur du menar nu. Det dagliga kreditregistret är alltså endast ett register med nytagna krediter och lån där summa och datum framgår. Denna skall enligt UC uppdateras på daglig basis. Den krediten eller lånet kommer därefter fungera som vilken kredit som helst där nyttjandegrad uppdateras en gång per månad.
Då förstod jag ev fel

Råder dig att kontakta UC vid eventuella frågor. Jag tror att det är ett sätt att försöka motverka överbelåning.
Ja det skrev jag i inlägg 10 i denna tråd

Jag tror TS menar förfrågningar.
Och med nytagna med summor och namn = kreditgivare som frågar samt ansökt belopp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp