Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

dagen då jag fick inledande skuldsanering

Idag är dagen då jag fick inledande skuldsanering :) Har inte hört ett ljud från KF sedan jag skickade in ansökan i våras, men idag ringde telefonen , och en trevlig handläggare meddelade att jag har fått inledande. Jag vet att jag inte ska ropa hej ännu, men det känns som jag har vunnit på lotto eftersom jag kommer att få behålla en HEL lön i december!:p Jag kan inte minnas hur längesedan det var som jag bara betalade mina vanliga räkningar, och hade resten av lönen kvar, UTAN att betala lån. Jag har haft löneutmätning i två år och två månader efter flera års helvete med ekonomin. Nu hoppas jag att jag blir beviljad också, väntan kommer att vara nervös.

På vilka grunder brukar avslag ske efter att man har fått inledande..?

Grattis till det.
Men fick du aldrig besök av kfm? Själv så har jag ganska nyligen ansökt online men räknar med ett besök innan beslut.

Grattis till det.
Men fick du aldrig besök av kfm? Själv så har jag ganska nyligen ansökt online men räknar med ett besök innan beslut.
Tack! Nej jag har inte fått några besök, varken under löneutmätningen eller nu när de påbörjat arbetet med min sanerings-ansökan. Dom har heller inte ringt och ställt frågor i samband med skuldsaneringsansökan. H*n checkade idag bara av att jag fortfarande har samma hyra, bilkostnader osv som jag hade uppgett i ansökan , och gav mig direkt sen det månadsbelopp jag ska betala iom inledandet. :)
H*n hade inga frågor i övrigt, jag hade skrivit väldigt mycket och utförligt i ansökan.

Ok, jag var väldigt utförlig jag med så då är det bara o vänta men får nog inte höra något förrän till våren.

Idag är dagen då jag fick inledande skuldsanering :) Har inte hört ett ljud från KF sedan jag skickade in ansökan i våras, men idag ringde telefonen , och en trevlig handläggare meddelade att jag har fått inledande. Jag vet att jag inte ska ropa hej ännu, men det känns som jag har vunnit på lotto eftersom jag kommer att få behålla en HEL lön i december!:p Jag kan inte minnas hur längesedan det var som jag bara betalade mina vanliga räkningar, och hade resten av lönen kvar, UTAN att betala lån. Jag har haft löneutmätning i två år och två månader efter flera års helvete med ekonomin. Nu hoppas jag att jag blir beviljad också, väntan kommer att vara nervös.

På vilka grunder brukar avslag ske efter att man har fått inledande..?

Att det dyker upp skulder som inte var kända och att de är ny skuldsättning, som får hela skuldberget att se lite nyare ut än vad det egentligen är, eller att det ramlar in skulder pga skadestånd, eller att någon av de du är skyldig pengar invänder mot att du ska få skuldsanering och dessutom kan motivera det på något vettigt vis.

Att det dyker upp skulder som inte var kända och att de är ny skuldsättning, som får hela skuldberget att se lite nyare ut än vad det egentligen är, eller att det ramlar in skulder pga skadestånd, eller att någon av de du är skyldig pengar invänder mot att du ska få skuldsanering och dessutom kan motivera det på något vettigt vis.
Jag har inga nya skulder, sista är från 2014. Däremot har jag säkert glömt nån i min ansökan , men det ska väl inte påverka? Inte är jag skadeståndsskyldig heller . Hm, vad kan dom ha för typ av invändningar som sätter käppar i hjulet?:eek: Usch, kommer bli en lång och nervös väntan :oops:

Jag har inga nya skulder, sista är från 2014. Däremot har jag säkert glömt nån i min ansökan , men det ska väl inte påverka? Inte är jag skadeståndsskyldig heller . Hm, vad kan dom ha för typ av invändningar som sätter käppar i hjulet?:eek: Usch, kommer bli en lång och nervös väntan :oops:

Jag vet inte riktigt vilka käppar som kan påverka. Att kfm räknat fel på betalningsbeloppet kan påverka men bara hur stor betalning som ska ske.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp