Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dagar kvar av skuldsanering

Jag måste säga att det är för jävla dumt att det ska behöva se ut på det här sättet. Har man gått igenom ett ekonomiskt stålbad under fem år så borde också ens skuldsanering vara avklarad efter ens sista betalning – förutsatt att man skött det enligt överenskommelse. Att behöva vänta in ett beslut på en omprövning så sent som fyra månader efter avslutad skuldsanering känns mycket onödigt. Jag kan tycka att en omprövning från borgenärerna ska vara inskickad senast 3-4 månader innan skuldsaneringens slut. Säg att min skuldsanering är slut i augusti, då har ju borgenärerna haft faktan kring min inkomst på bordet sedan i mars då inkomstdeklarationen kommer dessutom.

Jag måste säga att det är för jävla dumt att det ska behöva se ut på det här sättet. Har man gått igenom ett ekonomiskt stålbad under fem år så borde också ens skuldsanering vara avklarad efter ens sista betalning – förutsatt att man skött det enligt överenskommelse. Att behöva vänta in ett beslut på en omprövning så sent som fyra månader efter avslutad skuldsanering känns mycket onödigt. Jag kan tycka att en omprövning från borgenärerna ska vara inskickad senast 3-4 månader innan skuldsaneringens slut. Säg att min skuldsanering är slut i augusti, då har ju borgenärerna haft faktan kring min inkomst på bordet sedan i mars då inkomstdeklarationen kommer dessutom.

Om det bara vore fyra - vi pratar om det dubbla....7-8 månader.

Men jag håller med dig.

Men man kan alltså ringa och få de bekräftat om de ligger en omprövning inne eller ej ?

Ringde tilll kronofogden idag.
Min skuldsanering är klar med sista betal månad mars 2025

alla inbetalningar såg bra ut
Inga pågående omprövningar

betyder det att jag kan andas ut nu och äntligen starta upp livet igen efter en lärorik period?

Ringde tilll kronofogden idag.
Min skuldsanering är klar med sista betal månad mars 2025

alla inbetalningar såg bra ut
Inga pågående omprövningar

betyder det att jag kan andas ut nu och äntligen starta upp livet igen efter en lärorik period?
Vad sa dem på KFM när du frågade om du kan andas ut?

Framgår inte om du har haft betalplan i 5 år. Har du bara haft betalplan i t.ex 3 år så bör det kvarstå 2 år på din sanering. (när fick du inledande?)

Vad sa dem på KFM när du frågade om du kan andas ut?

Framgår inte om du har haft betalplan i 5 år. Har du bara haft betalplan i t.ex 3 år så bör det kvarstå 2 år på din sanering. (när fick du inledande?)
Jag har haft 5 års planen .
Nej han på Kronofogden bad att få återkomma och fick vänta så gick han igenom och kollade och sa att det finns inga omprövningar liggande och att inbetalningarna från mig är ok

så han sa att de inte ska bli något trubbel.

Men av allt man läser här blir man ju endå orolig att man aldrig ska andas ut

Jag har haft 5 års planen .
Nej han på Kronofogden bad att få återkomma och fick vänta så gick han igenom och kollade och sa att det finns inga omprövningar liggande och att inbetalningarna från mig är ok

så han sa att de inte ska bli något trubbel.

Men av allt man läser här blir man ju endå orolig att man aldrig ska andas ut
Då har du ju fått svar :) Från någon som dessutom är insatt i ditt specifika fall!

Hej mina Vänner!

9 av 10 klar av att slutföra sin SS

Jag har svårt att se att KFM fäller en precis före målgång. Rehabliterande syftet har ju varit att få individen att leva efter sina små resurser under väldigt lång tid, under 5 år kan mycket hända som hotar att skälpa alltihopa!

Men naturligtvis kan man vrida och vända på varje lagparagraf som finns kring detta.

Kan tänka mig att det strular mest i början, i slutet av en skuldsanering borde ju alla parter 1. geldenären klarar att leva på existensminumum 2. Borgenärarna har fått betalt efter plan i över 4 år kanske nästan 5, varför då begära ompröving i sista stund?

Det innebär ju också ett slags underkännande av KFM arbete och den som godkänt ärendet, dylikt tycker inte myndigheter om!

Jag tror TS (emom) kan segla hem i hamn-Lugnt!

Hej mina Vänner!

9 av 10 klar av att slutföra sin SS

Jag har svårt att se att KFM fäller en precis före målgång. Rehabliterande syftet har ju varit att få individen att leva efter sina små resurser under väldigt lång tid, under 5 år kan mycket hända som hotar att skälpa alltihopa!

Men naturligtvis kan man vrida och vända på varje lagparagraf som finns kring detta.

Kan tänka mig att det strular mest i början, i slutet av en skuldsanering borde ju alla parter 1. geldenären klarar att leva på existensminumum 2. Borgenärarna har fått betalt efter plan i över 4 år kanske nästan 5, varför då begära ompröving i sista stund?

Det innebär ju också ett slags underkännande av KFM arbete och den som godkänt ärendet, dylikt tycker inte myndigheter om!

Jag tror TS (emom) kan segla hem i hamn-Lugnt!
Tusen tack för detta! Ska tilläggas att jag själv för ca 1 år sen ansökte om att betala mer men det avslogs. Så jag hoppas verkligen det är klart på fredag nu!

Jag är i nästan samma sits.

Är klar mars 2026.
Skött alla inbetalningar till 100% fått kanske 10 kreditupplysningar under dessa 4 år.

Jag har en gång omprövat och höjt betalningsförmågan från 1400:- till 7100:-

Min lön har dock ökat med drygt 5000:- sedan omprövningen(dock har hyra ökat med 1500:- )
Tror ni det krävs en omprövan till eller ska man sitta lugnt i båten?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp