Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dagar kvar av skuldsanering

Hej!

Nu är det bara 3 veckor kvar av skuldsanering för mig. En sjuk känsla av frihet och tacksamhet för möjligheten såklart!
Känner också stress och oro att något ska hända på vägen. Märker att det trillar in kreditupplysningar lite här och där. Har därför lite blandade frågor.

1. Vad är anledningen till att dom tar kreditupplysningar på mig nu så nära inpå min avslitning av skuldsanering?
2. När försvinner skuldsaneringen på kreditupplysningen? Är det efter min sista betalning eller vid månadsskiftet? Det står på Kronofogdens hemsida att den är avslutad i april men på mitt beslut står det att sista betalningen är 25e april.
3. Jag ska köpa en bil i närtid efter avslutad skuldsanering. Har till kontantinsatsen, inga nya anmärkningar eller upplysningar (förutom dom som trillar in nu såklart), årsinkomst på ca 570 000. Kan det ligga mig till last på något vis att jag nyligen avslutat en skuldsanering?

Hej!

Nu är det bara 3 veckor kvar av skuldsanering för mig. En sjuk känsla av frihet och tacksamhet för möjligheten såklart!
Känner också stress och oro att något ska hända på vägen. Märker att det trillar in kreditupplysningar lite här och där. Har därför lite blandade frågor.

1. Vad är anledningen till att dom tar kreditupplysningar på mig nu så nära inpå min avslitning av skuldsanering?
2. När försvinner skuldsaneringen på kreditupplysningen? Är det efter min sista betalning eller vid månadsskiftet? Det står på Kronofogdens hemsida att den är avslutad i april men på mitt beslut står det att sista betalningen är 25e april.
3. Jag ska köpa en bil i närtid efter avslutad skuldsanering. Har till kontantinsatsen, inga nya anmärkningar eller upplysningar (förutom dom som trillar in nu såklart), årsinkomst på ca 570 000. Kan det ligga mig till last på något vis att jag nyligen avslutat en skuldsanering?

Förmodligen för att se om du har haft högre inkomst än vad du har uppgivit.

Hej!

Jag köpte bil via BMW finans månaden efter jag var klar med min skuldsanering. Jag hade också sparat ihop till kontantinsatsen och resterande lades som ett billån. Inga problem alls.

Hur går den omprövningsprocessen till om saneringen löper ut?
Omprövning skickad av företagen bör väl ta 3-4 månader att behandla likt en omprövning som skickas in av den skuldsatta?
Borde då inte saneringen löpt ut och vara kvar då ovh omprövning ogillas?

Hur går den omprövningsprocessen till om saneringen löper ut?
Omprövning skickad av företagen bör väl ta 3-4 månader att behandla likt en omprövning som skickas in av den skuldsatta?
Borde då inte saneringen löpt ut och vara kvar då ovh omprövning ogillas?

Lite osäker hur det fungerar om omprövningen kom innan skuldsaneringen är avslutat men det blir din tur när den är klar.

@Lasseman eller @Lock har besvarat det innan men glömt vad dom sa.

Lite osäker hur det fungerar om omprövningen kom innan skuldsaneringen är avslutat men det blir din tur när den är klar.

@Lasseman eller @Lock har besvarat det innan men glömt vad dom sa.
Omprövning ang betalningsförmåga ska vara innan sista datum. Kan prövas efter.

Omprövning ang betalningsförmåga ska vara innan sista datum. Kan prövas efter.
Men en skuldsanering ska ju försvinna från dagen den har angetts vara slut.

Vad händer om de får in en begäran dagar innan sista datum och sedan prövas 6 månader senare?

Men en skuldsanering ska ju försvinna från dagen den har angetts vara slut.

Vad händer om de får in en begäran dagar innan sista datum och sedan prövas 6 månader senare?
den hanteras. Den var inne innan saneringen var över.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp