Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dac7 (försäljning på tex Tradera). Vad gäller egentligen?

Någon som kan se sin försäljning på skatteverket än? Stod jag förväntades ändra eller lägga till bilaga men finns inget att ändra. Försäljningen av grejer på blocket syns inte under inkomst heller. Har sålt för cirka 35000kr.

Någon som kan se sin försäljning på skatteverket än? Stod jag förväntades ändra eller lägga till bilaga men finns inget att ändra. Försäljningen av grejer på blocket syns inte under inkomst heller. Har sålt för cirka 35000kr.
Inte ännu. Har du sålt för 35, så tror jag dom inte rapporterar det till SK.

Inte ännu. Har du sålt för 35, så tror jag dom inte rapporterar det till SK.
Kunde inte deklarera i appen då jag förväntades ändra eller lägga till uppgifter.
Finns dock inget att ändra så deklarerade på nätet. Blocket ska ha skickat till skatteverket.

Vad tror ni om chansen att få återbäringen nu i april? Kunde inte deklarera via app,sms eller telefon utan var tvungen att göra det på nätet. Stod i appen jag förväntades göra ändring eller tillägg. Blocket har rapporterat att jag sålt saker hos dem. Finns ingen bilaga att ändra på skatteverket. Syns inget på mina inkomster heller.
Min deklaration är iaf inskickad utan ändring.

Vad tror ni om chansen att få återbäringen nu i april? Kunde inte deklarera via app,sms eller telefon utan var tvungen att göra det på nätet. Stod i appen jag förväntades göra ändring eller tillägg. Blocket har rapporterat att jag sålt saker hos dem. Finns ingen bilaga att ändra på skatteverket. Syns inget på mina inkomster heller.
Min deklaration är iaf inskickad utan ändring.
Är ingen bilaga att ändra, du ska själv fylla i tex Punkt 7.5. vad din vinst är från försäljningen.

Är ingen bilaga att ändra, du ska själv fylla i tex Punkt 7.5. vad din vinst är från försäljningen.
Har inte gjort någon vinst. Sålt för mellan 30-35000kr. Inköpspris är mycket mer än den summan.

Detta är första året som jag fått inrapporterat från Traderaförsäljning så nu vänder jag mig till er experter med lite frågor.
Tradera har till Skatteverket rapporterat in att jag sålt varor för 70.000 kr.
Läste någonstans om en schablonsumma på 66.667 kr och undrar om den summan innebär att jag bara behöver betala skatt på skillnaden 70.000 kr - 66.667 kr = 3.333 kr? Lägger jag då in 3.333 kr i ruta 7.5 på deklarationen?
Antar att detta som tillkom gör att man inte får sin skatteåterbäring i början av april?

Tacksam för erfarenheter kring detta!

Detta är första året som jag fått inrapporterat från Traderaförsäljning så nu vänder jag mig till er experter med lite frågor.
Tradera har till Skatteverket rapporterat in att jag sålt varor för 70.000 kr.
Läste någonstans om en schablonsumma på 66.667 kr och undrar om den summan innebär att jag bara behöver betala skatt på skillnaden 70.000 kr - 66.667 kr = 3.333 kr? Lägger jag då in 3.333 kr i ruta 7.5 på deklarationen?
Antar att detta som tillkom gör att man inte får sin skatteåterbäring i början av april?

Tacksam för erfarenheter kring detta!

Den stora frågan är ifall du verkligen gjort någon vinst?
Inte ens SVT klarar av att förklara hur DAC7 verkligen fungerar, jag mailade reportern som gjort detta inslag men har inte fått något svar, och dom har inte gjort något tillägg till artikeln.

Jag skrev ett långt mail och förklarade varför hennes inslag verkligen inte "reder ut" något då hon inte förklarar VAD exakt som är beskattningsbart, dvs VINSTEN.

På skatteverkets hemsida har dom ett exempel:
Där står följande:
>Exempel
>Anna köpte för några år sedan en ny soffa som hon använt i sitt hem under flera år. Soffan kostade 13 000 kronor när hon köpte den. I samband med att Anna ska >flytta säljer hon soffan för 5 000 kronor.
>
>Anna gör ingen vinst på och hon behöver inte betala någon skatt i samband med försäljningen.

Så av dina 70k som Tradera rapporterat till skatteverket, vad har din VINST varit?
Har ditt inköpspris varit 1k och du sålt det för 70k så är VINSTEN 69k (minus Traderas avgifter)
Men har du haft ett högre inköpspris än försäljningspris så har du INTE gjort någon vinst, och ska inte fylla i något extra på deklarationen alls.

För min del har jag sålt saker för runt 60k dom senaste åren, men eftersom det är begagnade saker jag sålt som kostat mig väldigt mycket mer när jag köpte sakerna så har jag inte gjort någon vinst alls, och ska därför inte betala någon extra skatt.

DAC7 är ett sätt att beskatta privatpersoner som t.ex. köper saker från Kina billigt och säljer dom i Sverige och gör en nettovinst, eller personer som gör 3D-utskrifter och säljer, men även inkomster från t.ex. hyrtjänster (Hygglo) eller har inkomster från t.ex. Onlyfans.

Skattas man inte på beloppet över 50 000?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp