Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dåliga förutsättningar, behöver samla ihop cirka 150.000kr

Hejsan jag ligger risigt till och behöver verkligen ordna upp allt.. Har problem med att allt blir en ond cirkel jag har värdelösa förutsättningar för att få ett samlingslån men får jag inget samlingslån så blir mina förutsättningar ännu värre.. Så finns här någon som har tips på vad jag kan göra? Behöver samla ihop cirka 150.000kr men kan jag få ett lån på 30-50.000kr så hjälper även det en heeel del

Har en registrerad inkomst på 186.000kr
Uc risk 75,29% och 49ff..
Creditsafe medel
Bisnode 1

Dom lånen jag har är:
Smspengar
Daypay
Extralånet
Lumify
Viaconto
Credway
Credigo
Kredit365

Hejsan jag ligger risigt till och behöver verkligen ordna upp allt.. Har problem med att allt blir en ond cirkel jag har värdelösa förutsättningar för att få ett samlingslån men får jag inget samlingslån så blir mina förutsättningar ännu värre.. Så finns här någon som har tips på vad jag kan göra? Behöver samla ihop cirka 150.000kr men kan jag få ett lån på 30-50.000kr så hjälper även det en heeel del

Creditsafe medel
Bisnode 1

Dom lånen jag har är:
Smspengar
Daypay
Extralånet
Lumify
Viaconto
Credway
Credigo
Kredit365

Oj, det var verkligen inte bra förutsättningar. Du hade också typ dom värsta lånen. Men 49ff? :eek:

Jag hoppas du kan lösa det men med en så pass hög UC risk borde faktiskt ingen bevilja dig fler lån.

Kan du inte släppa vissa lån och få betalningsplaner med inkasso då?

Oj, det var verkligen inte bra förutsättningar. Du hade också typ dom värsta lånen. Men 49ff? :eek:

Jag hoppas du kan lösa det men med en så pass hög UC risk borde faktiskt ingen bevilja dig fler lån.

Kan du inte släppa vissa lån och få betalningsplaner med inkasso då?

Ja det är hemskt.. Jag har släppt några till inkasso försöker fortsätta släppa dom dit men mår så jävla dåligt av att ha dom där så vore så jävla skönt om jag hade kunnat lyckats med ett samlingslån

Ja det är hemskt.. Jag har släppt några till inkasso försöker fortsätta släppa dom dit men mår så jävla dåligt av att ha dom där så vore så jävla skönt om jag hade kunnat lyckats med ett samlingslån

Men så länge du släpper dom till inkasso och får betalningsplaner som gör att budgeten håller så har du ju inte misslyckats, då håller du ju dig flytande och ifrån kronofogden. Du bör nog vänta ut alla dina förfrågningar innan du ens ger dig på att söka något nytt lån. Du gör det bara värre genom att söka nya lån med den UC:n.

Kan du behålla något av dina större lån samtidigt som betalningsplanerna så kan ju en framtida utökning av lånet kanske vara möjlig men knappast just nu.

Känns spontant som att du skulle behöva öka din inkomst också.

En risk på 75 utesluter I princip beviljade lån. Vänta ut ca 40 ff så kan det gå

Du hade 50-60000 i januari och nu uppe i 150000. Nästan 1 FF i veckan. Du måste tänka om. Sluta söka lån! Släpp så mycket du behöver till inkasso.

Creditsafe medel
Bisnode 1

Dom lånen jag har är:
Smspengar
Daypay
Extralånet
Lumify
Viaconto
Credway
Credigo
Kredit365

Du har verkligen hamnat i en ond cirkel. Det första du måste göra är att sluta ta lån. Har du möjlighet att öka på din lön? Det ända sättet för dig är om någon anhörig kan ställa upp så du får ett större lån och betala av dina skulder. Annars ser förutsättningen mörkt utför dig.

Begär jämkning på skatten samt gå ur svenska kyrkan.
Då kommer du få mer över av lönen varje månad. Jobbar du heltid? Kan du förbättra din inkomst på nåt sätt?

Försök sen betala bort dina minsta skulder så du kommer ner i antal och månadskostnad.
Om nån av de större erbjuder betalningsfri månad eller räntefritt så försök med det och använd de pengarna att betala ner/bort småskulderna.

Alternativet är ju att låna privat av släkt eller vän.

Begär jämkning på skatten samt gå ur svenska kyrkan.
Då kommer du få mer över av lönen varje månad. Jobbar du heltid? Kan du förbättra din inkomst på nåt sätt?

Försök sen betala bort dina minsta skulder så du kommer ner i antal och månadskostnad.
Om nån av de större erbjuder betalningsfri månad eller räntefritt så försök med det och använd de pengarna att betala ner/bort småskulderna.

Alternativet är ju att låna privat av släkt eller vän.
Vad händer om man begär jämnkning? Måste jag betala massa skatt sen då?

Jag jobbar mer än heltid :( kan tyvärr inte öka min inkomst mer.. Under flera månader har jag haft Piss med jobb men nu har jag fast anställning och jobbar cirka 170-190h/mån.. Ska dessutom börjar plugga nu i aug samtidigt.. Så får in ännu.mer pengar från CSN

Skulle inte rekommendera dig att söka CSN om du jobbar och drar in pengar, tjänar du för mycket blir du återbetalningsskyldig till CSN.

Men om du jämkar skatten så får du ju räkna på vad du tror dig kunna göra för ränteavdrag och istället för att få tillbaka dessa efter deklarationen betalar man mindre i skatt på varje lön. Säg att du t.ex. betalar 36 000 i räntor på året, då får du tillbaka ungefär 30% av det efter deklaration, bättre att få det kontinuerligt under året och kunna betala ner skulderna tidigare och på så vis få ner räntekostnaden och bli av med skulder tidigare.
Tanken är ju att du vid deklarationen skall komma så nära 0 kr i restskatt eller återbäring.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp