Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

då kreditbetyg 22 %. Nu är jag uppe i 90% ! hur är det möjligt

Hej! Jag hade för en månads sen cirka 22% kreditbetyg. Nu har jag fått några nya förfrågningar bland anat 2 från Svea kredit och nu har jag totalt 7 ff. Hade 3 när jag hade 22 %. Nu är jag uppe i 90% !!!!!! Hur e de möjligt. Jag har inga anmärkningar inga krediter. Jag har låg inkomst på 80.000 från 2013. Blev av med sista anmärkningar för en månad sen. Men 90%???? Hur snabbt sjunker den!?

Hej! Jag hade för en månads sen cirka 22% kreditbetyg. Nu har jag fått några nya förfrågningar bland anat 2 från Svea kredit och nu har jag totalt 7 ff. Hade 3 när jag hade 22 %. Nu är jag uppe i 90% !!!!!! Hur e de möjligt. Jag har inga anmärkningar inga krediter. Jag har låg inkomst på 80.000 från 2013. Blev av med sista anmärkningar för en månad sen. Men 90%???? Hur snabbt sjunker den!?

Du har tyvärr fått en blank förfrågan från svea verkar det som:/ har du något på inkasso?

Jaaa tyvärr har jag inkasso. De har gått så långt. Kan man få sviten att sjunka på ngt sätt?

Har du då inte hört av dig till dom i tid eller att du vart försenad med en betalning till inkasso? För jag har haft hos svea inkasso o de har aldrig gjort blank ffr på mig, då har jag alltid kontaktat om avb.plan ock kollat så de noterar detta o så är jag noga med att betala i tid till dom. En blank ffr är kvar 1år tyvärr precis som de andra ffr.

Blank förfrågan är tyvärr förödande. Din score kommer sjunka något under året om inget annat inträffar, men inte så lågt att det går att beviljas något lån.

Brukar inte svea inkasso skicka ut påminnelse på avbetalningsplan? Jag missa en gång och fick en påminnlwse.
Men svea kredit? Är det inte nåt du handlat på kredit via nätet! Sweawebpay?

Kunde jag lika gärna haft kvar min anmärkning. Först blir man bestraffad med högre score när pricken försvinner. Sen kommer de här. Hur fan kan de få från 30 till 90 procent?!? Nu ger jag upp! Skit

Kreditbetyget baseras på hur stor sannolikheten är att man inom ett år får en betalningsanmärkning, och om ett inkassobolag inte tror sig få betalt och kollar upp ens ekonomi är nog UC:s bedömning ganska riktig. Med det sagt så får det orimliga långtgående konsekvenser.

Rent tekniskt kan en blank förfrågan dras tillbaka. De gör det inte utan anledning dock, men det enda som kvarstår är väl att ringa dem och argumentera för att den var felaktig, annars är det ett års väntan som gäller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp