Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Då blev bilen utmätt

Kom hem idag, jag har 2 bilar. Fick den ena av en anhörig i augusti att använda tillfälligt då den sannolikt inte skulle klara besiktning i mars. Den är värd mellan 5 och 10 tusen.

Har ett jobb där jag måste ha bil. Är resande i tjänsten.

Hittade en lapp i brevlådan om att bilen var utmätt och vinterdäck var tagna från uteplatsen.

Den dem tog värderade dem till 70 tusen. Mer rimlig summa är nog snarare 45-50.

Jag kommer begära rättelse och överklaga men är kanske låg chans att det går in igenom. De har inte startat någon löneutmätning än, det har varit utredning om att kunna göra det. möjligen tycker de att det skulle ta för lång tid. Jag har skulder på 50 tusen och hade väl klarat en utmätning på ca 3000 kr/månad.

Möjligen om jag lyckas klara igenom denna bil genom besiktning i mars så skulle jag tycka att det var en bra lösning om denna kunde bli såld och ta bort alla skulder men det lär vara troligt att den bilen inte klarar det.

Kan tycka det var lite fult av dem att göra detta i smyg. Jag har inte försökt undanhålla något för kronofogden.

Dem fick antagligen upp en blänkare idag då bilen bärgades igår pga att handbromsarna låst sig. Den stod vid verkstan.

Dem utmätte alltså en trasig bil.

Ville bara skriva av mig lite, trodde faktiskt jag inte skulle drabbas av utmätning av fordon, inte än iaf.

Var det en bil du fick låna under en period och färväntas lämna tillbaka? Om så, vad säger den anhöriga om att den blivit utmätt?

Hur fick kfm tag i bilnycklar? Tänker de sälja skiten utan nycklar och trasig handbroms?

Nej, den bilen jag har kvar har jag fått. Båda stod registrerade på mig.

Kronofogden ringde idag och ville ha nycklarna. Jag vet inte hur fan dem tänkt. Men nog fan blir det svårt ja att sälja den. I alla fall svprt att motivera det med hänsyn till värdet dem får ut kontra den nyttq den spelar för mig i mitt liv.
Jag nämnde också att det var fult av dem att ta denna i smyg, det fanns inget som gjorde att de inte kunde kontaktat mig först osv så jag hade kunnat tömma bilen osv.

Kan lägga till att min arbetsgivare inte betalat in skatt eller fyllt i uppgifterna om inkomster till kronofogden så det var väl därför de gick vidare med utmätning.

Nej, den bilen jag har kvar har jag fått. Båda stod registrerade på mig.

Kronofogden ringde idag och ville ha nycklarna. Jag vet inte hur fan dem tänkt. Men nog fan blir det svårt ja att sälja den. I alla fall svprt att motivera det med hänsyn till värdet dem får ut kontra den nyttq den spelar för mig i mitt liv.
Jag nämnde också att det var fult av dem att ta denna i smyg, det fanns inget som gjorde att de inte kunde kontaktat mig först osv så jag hade kunnat tömma bilen osv.

Kan lägga till att min arbetsgivare inte betalat in skatt eller fyllt i uppgifterna om inkomster till kronofogden så det var väl därför de gick vidare med utmätning.
Det går att tillverka nycklar till bilar, kostnaden tas ut vid försäljningen.

Dina skulder minskar bara mindre om du väljer att inte lämna ifrån dig nycklarna.

Det går att tillverka nycklar till bilar, kostnaden tas ut vid försäljningen.

Dina skulder minskar bara mindre om du väljer att inte lämna ifrån dig nycklarna.
Såklart jag ska lämna över dem. Ska dock ifrågasätta att man tar en trasig bil.

Plus att jag får sota för att arbetsgivaren felar.

Reser du i tjänst så borde du ha bil från arbetsgivaren?

Att man tar det oanmält kan vara så enkelt att man fått tid över för att något annat inte blivit av. Är man då långt från kontoret kan man ta fram datorn och kolla vad som finns att göra på orten.

Såklart jag ska lämna över dem. Ska dock ifrågasätta att man tar en trasig bil.

Plus att jag får sota för att arbetsgivaren felar.
Bilen säljs i befintligt skick och köparen får inte möjlighet att provköra innan auktionen.

Förvisso men om jag upplyser om att den är trasig så lär dem ju skriva det. Nåja, hade det stämt att den är värd 70 tusen så hade jag varit glad. Då hade jag blivit skuldfri. Nu lär det inte ske att dem/jag får så mycket.

Att man tar det oanmält kan vara så enkelt att man fått tid över för att något annat inte blivit av. Är man då långt från kontoret kan man ta fram datorn och kolla vad som finns att göra på orten.
Kan så vara, blev rätt dumt då iaf. Dem måste ha tipsats av att den vart bärgad natten innan.

Dagens efter skickar han ett sms, jag ringer upp och han är väl allmänt sur. Menar på att jag inte arbetar då arbetsgivaren inte betalar skatt.

Jag hade kontakt med kronofogden i september då jag var rädd att arbetsgivaren skulle missköta sina förpliktelser.

Då svarade en annan sur gubbe att det behöver jag minsann inte oroa mig för. Dem har rutiner för att hantera såna arbetsgivare.
Pyttsan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp