Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

CSN

Hej allihopa!

Hur långt tid tar det till CSN skickar till Inkasso/kronofogden?
När får man anmärkning? Får man när de skickar till inkasso?

Oftast kan du se på CSN-s sida när du loggar in om de är på g att skicka till inkasso. Inbetalning flaggas till och med röd har jag för mig.
det blir anmärkning först när det går till kfm.

Oftast kan du se på CSN-s sida när du loggar in om de är på g att skicka till inkasso. Inbetalning flaggas till och med röd har jag för mig.
det blir anmärkning först när det går till kfm.
Blev lite osäker nu. Läste på deras sida att de inte skickar till inkasso utan till kronofongden direkt.

Ja det går direkt till kronofogden och inte heller via betalningsföreläggande, utan raka spåret till verkställighet, eller "skuld att betala" som det heter här

Det händer om du inte betalar​

Om du inte betalar ditt årsbelopp enligt din betalningsplan händer följande:

1. Vi skickar en påminnelse till dig. Du måste då betala 450 kronor i påminnelseavgift.

2. En månad senare skickar vi ännu en påminnelse. Du måste betala 450 kronor ytterligare.

3. Om du inte betalar trots två påminnelser, skickar vi ett kravbrev.

4. Beroende på var du bor skickar vi kravet till Kronofogden eller ett inkassoföretag.
    1. Om du bor i Sverige skickar vi kravet vidare till Kronofogden. Kronofogden kan ta ut en avgift.
    2. Om du bor utomlands skickar vi kravet vidare till ett inkassoföretag. Inkassoföretaget kan ta ut en avgift

Jag vet inte hur gamla målen som kommer in är, men det borde vara frågan om ett par månader

Beroende också hur man betalar. Har man kvartalsfaktura kan det ta en tid.

Beroende också hur man betalar. Har man kvartalsfaktura kan det ta en tid.
Ja det där har jag aldrig fått kläm på, en del restförs kvartalsvis, en del en gång per år, jag har dock aldrig sett ngn som restförs 12 ggr per år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp