Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Csn under skuldsanering

Jag har pågående skuldsaneringen till 2028, funderar gå och studera 100%. Ta även csn lån som är ok enligt csn. Inkomst blir nästan samma som jag har nu. Betyder att jag kan följa betalplanen. Men då blir det ju som att min inkomst är 0 och kan det bli problem?
har nån gjort så och kan man studera om man följer betalplanen? Hittade flera tråd men ingen som börjat studera pa 100% under SS.

Jag har pågående skuldsaneringen till 2028, funderar gå och studera 100%. Ta även csn lån som är ok enligt csn. Inkomst blir nästan samma som jag har nu. Betyder att jag kan följa betalplanen. Men då blir det ju som att min inkomst är 0 och kan det bli problem?
har nån gjort så och kan man studera om man följer betalplanen? Hittade flera tråd men ingen som börjat studera pa 100% under SS.
Så länge du följer betalplanen borde det inte vara något problem att din inkomst ser ut att vara noll. Men tänkt efter några gånger innan du bestämmer dig. Vad gör du om du inte klarar studierna? Eller blir långvarigt sjuk? Kan du gå tillbaka till jobbet? För står du plötsligt utan inkomst och jobb pga detta kommer det inte ses med blida ögon.

Planen är att vara tjänsteledigt under tiden. Så att jag skulle ha denna möjlighet att firtsätta jobba. Har mejlat udag till kronofogden för säkerhetaskull. Vi får se vad de svarar. Vill vara 100% säkert innan jag bestämmer nåt.

Planen är att vara tjänsteledigt under tiden. Så att jag skulle ha denna möjlighet att firtsätta jobba. Har mejlat udag till kronofogden för säkerhetaskull. Vi får se vad de svarar. Vill vara 100% säkert innan jag bestämmer nåt.
MEd tanke på arbetsmarknaden just nu så är jag i början av tanken på att studera ytterligare en YH-utbildning... Berätta gärna vad du får för respons.

Jag studerar 100%
Gjorde en omprövning på ökad utgift, ville inte ompröva inkomsten för planen var att fortsätta betala enligt plan även om jag studerade.

Nu ska sägas att jag ev inte kan fortsätta arbeta på min arbetsplats pga av den nya arbetstidslagen.

Iallafall KFM tyckte jag skulle ompröva att jag studerar och den inkomst jag då har (arbetar extra samtidigt).

Det hela blev godkänt.

Bara ifrågasätter själva "ta studielån när man har skuldsanering". Ringer inte bra i mina öron. Jag har redan skulder hos CSN som är utanför skuldsaneringen, att ta ytterligare lån - förvisso för en bra sak - känns inte helt hundra i linje med brytpunkter och diverse. Jag har ju studerat tidigare för att kunna arbeta, nu verkar det vara bortkastade pengar ... Suck.

Det var svaret från csn. Men som sagt det är bara funderingar inget jag bestämt redan. De flesta studier varar 2 år och 3 månader under sommaren få man inte studiemedel då det får man under studietid endast. För mig kan det betyda att just nu har jag inte råd att studera.

Svaret är lite märkligt. Men det betyder ju bara att du måste klara av dem vanliga kraven som alla andra gör för att få godkänt.
Har du t.ex studerat men inte uppnått resultat, så kan det bli svårt. Eller om du har obetalda lån sedan tidigare?

Bara ifrågasätter själva "ta studielån när man har skuldsanering". Ringer inte bra i mina öron. Jag har redan skulder hos CSN som är utanför skuldsaneringen, att ta ytterligare lån - förvisso för en bra sak - känns inte helt hundra i linje med brytpunkter och diverse. Jag har ju studerat tidigare för att kunna arbeta, nu verkar det vara bortkastade pengar ... Suck.
Har du redan skuldsanering så spelar det ingen roll. Du överanalyserar :)

Jag studerar 100%
Gjorde en omprövning på ökad utgift, ville inte ompröva inkomsten för planen var att fortsätta betala enligt plan även om jag studerade.

Nu ska sägas att jag ev inte kan fortsätta arbeta på min arbetsplats pga av den nya arbetstidslagen.

Iallafall KFM tyckte jag skulle ompröva att jag studerar och den inkomst jag då har (arbetar extra samtidigt).

Det hela blev godkänt.
Blev omprövning godkänd med minskat belopp att betala?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp