Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

CSN under skuldsanering inga betalningsfria månader

När jag blev beviljad skuldsanering var det en överenskommelse i den att jag ska betala en summa (800) till csn varje månad för redan förfallna csn skulder.

Men det ska betalas varje månad. Så alltså ingen betalningsfrihet juni / december som resterande belopp jag sätter in hos KFM!

Är detta verkligen riktigt? Det blir ju inte 2 betalningsfria månader om året fullt ut då?

Lite sur för att jag fick det där extra beloppet man ska använda till buffert nedsatt från 800 till 500 när jag ansökte om omprövning för mina kostnader hade ökat. Då skulle det gå ihop menade dem. Kan de verkligen frångå ett ingånget avtal på detta sätt?

Skulder (förfallna fakturor) till CSN som uppstått innan inledande ska ju ingå i din sanering så det där låter väldigt konstigt. Sen kanske det är så att du inte fått anstånd m CSN under saneringen utan man har räknat på att du ska fortsätta betala kommande fakturor. En del får anstånd helt (jag fick det) o andra får fortsätta betala men då finns den summan med i kalkylen s a s.
I ditt fall blir ju CSN en del av dina fasta kostnader så det är ju rätt självklart att du då ska betala det alla månader.

Senast ändrad:
Ja det är väldigt märkligt tycker jag. De pengarna som går till csn är förfallna skulder som varit hos KFM och inget löpande betalande på resterande studieskuld. Det skall jag börja med när saneringen är avslutad.

Det blir aldrig en riktigt betalningsfria månad för mig alltså. Finns det ens någon annan som fått samma upplägg?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp